Nowe Turbo GT to najszybsza i najbardziej dynamiczna wersja Porsche Cayenne Coupe, choć wcale nie jest najmocniejsza.
Gama Cayenne Coupe poszerzyła się właśnie o siódmą odmianę. To Turbo GT. Choć jest dostępne wyłącznie z nadwoziem Coupe, to jak na ironię w nazwie brak tego słowa. Samochód nazywa się po prostu Porsche Cayenne Turbo GT.
Wersję Turbo GT wyposażono w turbodoładowany sinik 4.0 V8 o mocy 640 KM, który rozwija 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z wersją Turbo w jednostce zastosowano inne tłoki, korbowody, wał korbowy, wtrysk paliwa, turbosprężarkę i intercooler.
Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s, co jest najlepszym wynikiem w całej gamie Cayenne Coupe. Nawet mocniejsza o 40 KM wersja Turbo S E-Hybrid Coupe z napędem hybrydowym jest pod tym względem aż o pół sekundy gorsza. Nowość to też najszybsza odmiana ze wszystkich Cayenne Coupe. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h, o 5 km/h więcej niż w Turbo S E-Hybrid Coupe.
Specjalnie dla Turbo GT zmieniono charakterystykę układu napędowego i pneumatycznego zawieszenia, które jest o 15% sztywniejsze. W porównaniu z Turbo wersja Turbo GT jest też o 1,7 cm niżej zawieszona.
Turbo GT ma nowy wydech. Samochód wyposażono ponadto w tylną skrętną oś i ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe. 22-calowe opony to odmiana ogumienia Pirelli P Zero Corsa zaprojektowana specjalnie dla najnowszego SUV-a Porsche.
Z przodu nowa wersja Cayenne Coupe wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza w zderzaku i innym dolnym spoilerem. Z boku samochód ma szersze nadkola. Z tyłu górny spoiler otrzymał karbonowe boczne sekcje, a znajdujący się poniżej aktywny spoiler jest większy niż w wersji Turbo. Panel dyfuzora wykonano z włókien węglowych.
Przednie fotele są regulowane w ośmiu kierunkach i tapicerowane Alcantarą.
Turbo GT to kolejny dodatek do bardzo licznej już gamy modelu Cayenne Coupe. Oto jak ona wygląda.