Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche Cayenne Turbo GT w ruchu

Najbardziej dynamiczne – Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche

Najbardziej dynamiczne – Porsche Cayenne Turbo GT

Nowe Turbo GT to najszybsza i najbardziej dynamiczna wersja Porsche Cayenne Coupe, choć wcale nie jest najmocniejsza.

  • 3,3 s od 0 do 100 km/h
  • 640 KM i 850 Nm
  • Przegląd wszystkich wersji Cayenne Coupe

Gama Cayenne Coupe poszerzyła się właśnie o siódmą odmianę. To Turbo GT. Choć jest dostępne wyłącznie z nadwoziem Coupe, to jak na ironię w nazwie brak tego słowa. Samochód nazywa się po prostu Porsche Cayenne Turbo GT.

Moc i przyspieszenie Porsche Cayenne Turbo GT

Wersję Turbo GT wyposażono w turbodoładowany sinik 4.0 V8 o mocy 640 KM, który rozwija 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z wersją Turbo w jednostce zastosowano inne tłoki, korbowody, wał korbowy, wtrysk paliwa, turbosprężarkę i intercooler.

Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s, co jest najlepszym wynikiem w całej gamie Cayenne Coupe. Nawet mocniejsza o 40 KM wersja Turbo S E-Hybrid Coupe z napędem hybrydowym jest pod tym względem aż o pół sekundy gorsza. Nowość to też najszybsza odmiana ze wszystkich Cayenne Coupe. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h, o 5 km/h więcej niż w Turbo S E-Hybrid Coupe.

Specjalnie dla Turbo GT zmieniono charakterystykę układu napędowego i pneumatycznego zawieszenia, które jest o 15% sztywniejsze. W porównaniu z Turbo wersja Turbo GT jest też o 1,7 cm niżej zawieszona.

Turbo GT ma nowy wydech. Samochód wyposażono ponadto w tylną skrętną oś i ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe. 22-calowe opony to odmiana ogumienia Pirelli P Zero Corsa zaprojektowana specjalnie dla najnowszego SUV-a Porsche.

Design Cayenne Turbo GT

Z przodu nowa wersja Cayenne Coupe wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza w zderzaku i innym dolnym spoilerem. Z boku samochód ma szersze nadkola. Z tyłu górny spoiler otrzymał karbonowe boczne sekcje, a znajdujący się poniżej aktywny spoiler jest większy niż w wersji Turbo. Panel dyfuzora wykonano z włókien węglowych.

Przednie fotele są regulowane w ośmiu kierunkach i tapicerowane Alcantarą.

Wszystkie wersje Cayenne Coupe

Turbo GT to kolejny dodatek do bardzo licznej już gamy modelu Cayenne Coupe. Oto jak ona wygląda.

  1. Coupe: silnik 3.0 V6 turbo; 340 KM; 0-100 km/h: 6,0 s
  2. E-Hybrid Coupe: silnik 3.0 V6 turbo i silnik elektryczny; 462 KM; 0-100 km/h: 5,0 s
  3. S Coupe: silnik 2.9 V6 turbo; 440 KM; 0-100 km/h: 5,0 s
  4. GTS Coupe: silnik 4.0 V8 turbo; 460 KM; 0-100 km/h: 4,5 s
  5. Turbo Coupe: silnik 4.0 V8 turbo; 550 KM; 0-100 km/h: 3,9 s
  6. Turbo S E-Hybrid Coupe: silnik 4.0 V8 turbo i silnik elektryczny; 680 KM; 0-100 km/h: 3,8 s
  7. Turbo GT: silnik 4.0 V8 turbo; 640 KM; 0-100 km/h: 3,3 s
Porsche Cayenne Turbo GT - bok, profil
Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s. To najlepszy wynik w całej gamie Porsche Cayenne Coupe.
Porsche
Porsche Cayenne Turbo GT - tył
Aktywny tylny spoiler jest większy niż w wersji Turbo.
Porsche
Porsche Cayenne Turbo GT - widok z góry
Tylny spoiler dachowy ma dodatkowe karbonowe boczne sekcje.
Porsche
Porsche Cayenne Turbo GT - tył
Wersja Turbo GT ma karbonowy dyfuzor.
Porsche
Porsche Cayenne Turbo GT - deska rozdzielcza
Kierownicę zdobi żółty znacznik na godzinie 12.
Porsche

Czytaj także