Elektryczny SUV iX będzie pierwszym BMW z zupełnie nową wersją systemu iDrive.
W czwartym kwartale 2021 r. na polskim rynku pojawi się BMW iX, czyli duży elektryczny SUV. To pierwszy samochód wyposażony w najnowszą wersję systemu BMW iDrive.
W desce rozdzielczej auta znalazły się dwa wyświetlacze połączone jedną szklaną taflą pozbawioną obramowania. Jeden jest 12,3-, a drugi 14,9-calowy. Całość lekko zakrzywiono i, zgodnie z tradycjami BMW, nachylono w stronę kierowcy.
Nowa wersja BMW iDrive pojawi się ponad 20 lat po systemie operacyjnym pierwszej generacji, który na początku trafił do przedstawionego w 2001 r. BMW serii 7 (E65/66). System iDrive był odpowiedzią na nieustannie rosnącą liczbę funkcji, do obsługi których potrzeba było coraz więcej przycisków i pokręteł, co odbijało się negatywnie na ergonomii. Dzięki systemowi operacyjnemu liczba klasycznych przełączników coraz bardziej malała, a w nowym iX ograniczono ją do minimum. Od 2004 r. do wybranych samochodów BMW zaczęło trafiać inne nowatorskie udogodnienie, czyli wyświetlacz head-up.
BMW iX to kompletnie nowy samochód w gamie, który nie zastąpi żadnego z oferowanych obecnie aut. Jego długość i szerokość są porównywalne z BMW X5, a wysokość – z BMW X6. Między osiami – równe trzy metry.
SUV iX to elektryczny samochód, który początkowo będzie dostępny w wersji z dwoma silnikami o łącznej mocy przekraczającej 500 KM. Akumulatory trakcyjne o pojemności ponad 100 kWh dadzą zasięg przeszło 600 km (wg normy WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie przekroczy pięciu sekund.
Kolejnym BMW, które otrzyma nowy system operacyjny, będzie następna generacja serii 7, spodziewana w 2022 r.