Nowy emblemat nadal ma kształt rombu stosowanego przez Renault od 97 lat. Skąd się wziął? Oto krótka historia francuskiego logotypu.
Renault wprowadza nowe logo. To największa zmiana od 1992 r. Emblemat nadal ma kształt rombu, ale tym razem nie wydaje się on trójwymiarowy.
Renault powstało w 1898 r., a w 1900 r. pojawiło się jego pierwsze logo. Nigdy nie trafiło na żaden automobil, stosowano je głównie w firmowych dokumentach.
Pierwszy raz logo Renault znalazło się z przodu samochodu w 1923 r. Za jego kratką umieszczono trąbkę klaksonu. W 1924 r. zadebiutował emblemat w kształcie rombu. Wybrano ten motyw, ponieważ idealnie się „układał” na przedniej części karoserii. Początkowo stosowano go wyłącznie w topowych modelach, ale w latach 30. XX wieku zaczął już trafiać na pozostałe Renault.
W 1972 r. z logo zniknęła nazwa producenta, a romb zrobił się szerszy. W 1992 r. zadebiutowała wersja stosowana do dziś, choć i ją poddawano zmianom. Ostatnia modernizacja miała miejsce w 2015 r.
Prace nad najnowszym logotypem zaczęły się już w 2019 r. Emblemat zadebiutował w styczniu 2021 r. na prototypowym Renault 5. To już dziewiąta wersja rombu.