Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Ostatnie coupe klasy wyższej Fiata debiutowało 50 lat temu

W 1971 r. pojawił się Fiat, który dziś byłby rywalem Mercedesa klasy E Coupe.

  • V6 wywodziło się z Ferrari
  • Design Pininfariny
  • Tylko około 4,5 tys. sztuk

Dziś tego typu samochodu Fiat nie ma w gamie. 130 Coupe to na razie ostatnie coupe klasy wyższej tej firmy. Auto pojawiło się w 1971 r. i bazowało na limuzynie Fiat 130, przedstawionej dwa lata wcześniej.

Karoserie coupe i limuzyny były zupełnie inne. Mierzące aż 484 cm długości Coupe zaprojektowała słynna firma wzornicza Pininfarina, która wówczas stylizowała praktycznie wszystkie modele Ferrari. Z Ferrari wywodziła się też jednostka napędowa modelu 130 (obie firmy należały do tego samego koncernu).

W gruncie rzeczy z Ferrari pochodził jedynie blok silnika, np. głowica była już całkiem inna. W 130 Coupe znalazła się 3,2-litrowa wersja tego V6, rozwijająca 165 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 195 km/h.

130 Coupe nie odniosło wielkiego sukcesu rynkowego. W latach 1971-1977 powstało około 4500 sztuk tego samochodu (produkcja limuzyny skończyła się rok wcześniej, w 1976 r.). Pewnie dlatego auto nie miało następcy.

fiat130Coupe
Fenomenalne linie 130 Coupe są dziełem Pininfariny.
stellantis
fiat130CoupeDwa
Blok silnika 3.2 V6 pochodził z Ferrari.
stellantis
fiat130
130 Coupe bazowało na tym Fiacie 130, czyli limuzynie klasy wyższej.
stellantis

Czytaj także