Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ostatnie coupe klasy wyższej Fiata debiutowało 50 lat temu

Ostatnie coupe klasy wyższej Fiata debiutowało 50 lat temu

Stellantis

Ostatnie coupe klasy wyższej Fiata debiutowało 50 lat temu

W 1971 r. pojawił się Fiat, który dziś byłby rywalem Mercedesa klasy E Coupe.

  • V6 wywodziło się z Ferrari
  • Design Pininfariny
  • Tylko około 4,5 tys. sztuk

Dziś tego typu samochodu Fiat nie ma w gamie. 130 Coupe to na razie ostatnie coupe klasy wyższej tej firmy. Auto pojawiło się w 1971 r. i bazowało na limuzynie Fiat 130, przedstawionej dwa lata wcześniej.

Karoserie coupe i limuzyny były zupełnie inne. Mierzące aż 484 cm długości Coupe zaprojektowała słynna firma wzornicza Pininfarina, która wówczas stylizowała praktycznie wszystkie modele Ferrari. Z Ferrari wywodziła się też jednostka napędowa modelu 130 (obie firmy należały do tego samego koncernu).

W gruncie rzeczy z Ferrari pochodził jedynie blok silnika, np. głowica była już całkiem inna. W 130 Coupe znalazła się 3,2-litrowa wersja tego V6, rozwijająca 165 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 195 km/h.

130 Coupe nie odniosło wielkiego sukcesu rynkowego. W latach 1971-1977 powstało około 4500 sztuk tego samochodu (produkcja limuzyny skończyła się rok wcześniej, w 1976 r.). Pewnie dlatego auto nie miało następcy.

fiat130Coupe
Fenomenalne linie 130 Coupe są dziełem Pininfariny.
stellantis
fiat130CoupeDwa
Blok silnika 3.2 V6 pochodził z Ferrari.
stellantis
fiat130
130 Coupe bazowało na tym Fiacie 130, czyli limuzynie klasy wyższej.
stellantis

Czytaj także