Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Szybsze niż Superfast – Ferrari 812 Competizione

Szybsze niż Superfast – Ferrari 812 Competizione

Ferrari

Szybsze niż Superfast – Ferrari 812 Competizione

Ferrari 812 Competizione to mocniejsza, lżejsza i szybsza wersja modelu 812 Superfast. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,85 s.

  • Mocniejsze o 30 KM, lżejsze o 38 kg
  • Ponad 340 km/h
  • Także w wersji targa

Ferrari przedstawiło model 812 Competizione, czyli limitowaną edycję auta 812 Superfast. W porównaniu do pierwowzoru zmiany są dość duże.

Zacznijmy od karoserii. Competizione nie ma tylnej szyby. Jej miejsce zajął aluminiowy panel z sześcioma wylotami powietrza. Nowość otrzymała ponadto nowe przednie i tylne zderzaki, na dodatek wykonane z karbonu. Zamiast kilku wlotów powietrza w przednim zderzaku zastosowano jeden większy. Inne są także przedni karbonowy splitter, pokrywa silnika i wyloty za przednimi kołami. Tylny spoiler z włókien węglowych jest szerszy i znalazł się wyżej niż w 812 Superfast. Nowością są ponadto poziome wyloty za tylnymi kołami. Dwie prostokątne końcówki wydechu zajęły miejsce czterech okrągłych, zmodernizowano również dyfuzor.

812 Competizione mierzy 470 cm długości, 197 cm szerokości i 128 cm wysokości. Samochód wyposażono w 20-calowe obręcze kół, a rozstaw osi to 272 cm.

W porównaniu z 812 Superfast 6,5-litrowe V12 wersji Competizione jest mocniejsze o 30 KM, rozwijając 830 KM. Maksymalny moment obrotowy jest za to mniejszy, zamiast 718 wynosi 692 Nm.

Silnik wersji Competizione ma np. inne tłoki, głowicę, kolektory dolotowe, korbowody i wał korbowy. Korbowody są tytanowe, o 40% lżejsze od stalowych. Z kolei wał korbowy ma o 3% niższą masę. Przednie zaciski hamulcowe dostały własne wloty powietrza, a na życzenie obręcze kół zostaną wykonane z karbonu, co przyniesie kolejne 3,7 kg redukcji wagi. W sumie Competizione jest o 38 kg lżejsze od Superfasta. Masę rozłożono w proporcji 49% na przednią oś i 51% na tylną.

Superfast rozwija maksymalnie 340 km/h, Competizione – ponad 340 km/h. Od 0 do 100 km/h Competizione przyspiesza o pięć setnych sekundy krócej, czyli w 2,85 s. 0-200 km/h w Superfaście zabiera 7,9 s, w Competizione 7,5 s.

Ferrari przedstawiło także wersję targa modelu 812 Competizione, która też jest limitowana i nosi dodatkową literę A, jak „aperta”, czyli „otwarty”. Wszystkie przedstawione wyżej dane techniczne odnoszą się do odmiany coupe. Parametry targi producent poda później.

Ferrari_812_Competizione_e_812_Competizione_A
Dwie limitowane edycje Ferrari 812 Superfast: 812 Competizione (po lewej) i 812 Competizione A.
Ferrari
Ferrari_812_Competizione_1
W porównaniu do Superfasta Competizione ma inny przedni zderzak i splitter. Oba elementy są karbonowe.
Ferrari
Ferrari_812_Competizione_2
Ferrari 812 Competizione wyposażono w układ czterech skrętnych kół.
Ferrari
Ferrari_812_Competizione_A_2
Tylny spoiler wersji Competizione biegnie wyżej i jest szerszy.
Ferrari
Ferrari_812_Competizione_A_5
Deska rozdzielcza 812 Competizione jest bardzo podobna do tej w 812 Superfast.
Ferrari
Ferrari_812_Competizione_A_4
Wewnętrzne panele drzwi mają inny design i są lżejsze.
Ferrari

Czytaj także