Ferrari Daytona SP3 to wyjątkowy, limitowany supersamochód z silnikiem 6.5 V12 o mocy 840 KM, przyspieszający od 0 do 100 km/h w 2,85 s.
Ferrari zapoczątkowało serię modeli Icona w 2018 r., prezentując Monzę SP1 i SP2, inspirowane wyścigowymi samochodami z lat 50. Teraz pokazano trzecie auto z tej linii – Daytonę SP3, odwołująca się z kolei do wyczynowych prototypów z lat 60. – m.in. 330 P3/4, 330 P4 i 412 P, które w 1967 r. zajęły pierwsze trzy miejsca w słynnym 24-godzinnym wyścigu Daytona.
Daytona SP3 ma strukturę nośną i karoserię wykonaną całkowicie z materiałów kompozytowych – m.in. włókien węglowych oraz kevlaru. Celem twórców było uzyskanie jak największej wydajności aerodynamicznej bez stosowania aktywnych elementów (np. regulowanych spojlerów).
Wyjątkowe jest także to, że siedzenia stanowią integralną część struktury auta i są nieregulowane, a zajęcie odpowiedniej pozycji do jazdy (jest ona wyjątkowo niska i przypomina tę z jednoosobowych bolidów) gwarantują prowadzącemu przestawiane pedały. Co ciekawe, 80% wszystkich ustawień samochodu jest realizowane za pomocą kontrolerów na kierownicy.
Daytona SP3 to targa – ze zdejmowaną środkową częścią dachu. Nowy model ma 468,6 cm długości i waży 1485 kg. Rozkład masy wynosi 44% na przód i 56% na tył. Auto porusza się na specjalnie opracowanych dla niego oponach Pirelli P Zero Corsa o rozmiarach 265/30 R20 (przód) i 345/30 R21 (tył).
Jako baza do stworzenia silnika dla Daytony SP3 posłużyła wolnossąca jednostka 6.5 V12 (o kącie rozwarcia cylindrów 65 stopni) pochodząca z modelu 812 Competizione, ale została zmodyfikowana (nie jest też umieszczona z przodu, ale centralnie z tyłu). Przeprojektowano m.in. układ dolotowy (o zmiennej długości), wydechowy, rozrządu i bezpośredniego wtrysku paliwa (użyto dwóch pomp), zastosowano tytanowe korbowody i nowy lżejszy wał korbowy. W efekcie silnik o oznaczeniu F140HC jest najmocniejszą jednostką, jaką Ferrari stworzyło dla modelu drogowego. Rozwija ona 840 KM przy 9250 obr./min (odcięcie zapłonu następuje o 250 obr. wyżej) oraz 697 Nm przy 7250 obr./min. Przeniesienie napędu odbywa się na tylne koła poprzez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,85 s, od 0 do 200 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna– powyżej 340 km/h.