Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ferrari 296 GTS przód

Nowy spider od Ferrari – 296 GTS

Nowy spider od Ferrari – 296 GTS

Otwarta wersja Ferrari 296 – GTS – ma hybrydowy napęd plug-in o mocy 830 KM.

W niecały rok po prezentacji bazowego modelu Ferrari w wersji coupe (GTB), pokazano jego odmianę z otwieranym dachem – GTS (Gran Turismo Spider). Elektrycznie sterowany twardy dach (RHT – retractable hard top) otwiera się i zamyka w 14 sekund – operacja ta może być wykonana także podczas jazdy z prędkością do 45 km/h. Umieszczoną za siedzeniami szybę można opuścić.

GTS jest minimalnie wyższy od GTB – mierzy 1191 mm (+4 mm).  Jest także cięższy – waży 1540 kg, czyli o 70 kg więcej. Ma to niewielki wpływ na osiągi, ale dopiero przy wyższych prędkościach. Do 100 km/h obie odmiany przyspieszają w dokładnie identycznym czasie 2,9 s, identyczna jest także prędkość maksymalna – przekraczająca 330 km/h.

Dopiero w sprincie do 200 km/h GTB okazuje się dynamiczniejsze – potrzebuje na uzyskanie tej prędkości 7,3 s, a GTS – 7,6 s. Także na firmowym torze Ferrari – Fiorano – GTB okazuje się szybsze. Pokonuje go w czasie 1 minuty i 21 sekund, GTS jest zaś wolniejszy o 0,8 s.

Ferrari 296 GTS korzysta oczywiście z identycznego zespołu napędowego jak GTB. To układ hybrydowy typu plug-in. Umieszczona centralnie z tyłu benzynowa jednostka V6 ma pojemność skokową 2992 cm3, kąt rozwidlenia cylindrów 120 stopni, sucha miskę olejową i turbosprężarki IHI umieszczone pomiędzy rzędami cylindrów.

Sam silnik spalinowy rozwija 663 KM. Ponadto zastosowano tutaj silnik elektryczny generujący 167 KM, alternatororozrusznik oraz akumulator trakcyjny o pojemności 7,45 kWh. Skrzynia biegów to 8-stopniowy dwusprzęgłowy automat. Układ napędowy rozwija łącznie 830 KM przy 8000 obr./min i 740 Nm przy 8500 obr./min.

Do dyspozycji są cztery tryby pracy napędu: eDrive (auto porusza się wyłącznie „na prądzie” i może pokonać do 25 km; prędkość maksymalna to 135 km/h), Hybrid (standardowy tryb, nastawiony na balans pomiędzy osiągami a efektywnością), Performance (silnik spalinowy jest zawsze włączony, ładuje baterię do optymalnego poziomu) oraz Qualify (zapewnia maksymalne osiągi, a bateria jest ładowana w mniejszym stopniu).

Do GTS-a także będzie dostępny pakiet Assetto Fiorano. Składają się na niego m.in. specjalnie zestrojone amortyzatory Multimatic (ze szczególnym uwzględnieniem jazdy torowej), dodatkowe elementy aerodynamiczne pod przednim zderzakiem i szersze zastosowanie włókien węglowych (co powoduje obniżenie masy auta o 8 kg). Ponadto tylko po dokupieniu tego pakietu można zamówić specjalne malowanie inspirowane modelem 250 Le Mans oraz opony Michelin Pilot Sport Cup2R.

ferrari_296_gts_przod_1
Tak wygląda 296 GTS z pakietem Assetto Fiorano i w specjalnym malowaniu.
Ferrari
ferrari_296_gts_tyl
Ferrari 296 GTS ma aktywny tylny spojler, wysuwający się, by zwiększyć siłę docisku.
Ferrari
ferrari_296_gts_tyl_1
W spiderze szyba, przez którą widać silnik, jest mniejsza niż w wersji GTB.
Ferrari
ferrari_296_gts_bok
296 GTS ma 20-calowe felgi z oponami 245/35 z przodu i 305/35 z tyłu.  
Ferrari
ferrari_296_gts_bok_1
Tak prezentuje się bazowa wersja 296 GTS ze schowanym dachem.
Ferrari
ferrari_296_gts_deska_rozdzielcza
Kokpit jest minimalistyczny – wszystkie niezbędne informacje przekazują kierowcy wskaźniki, dzięki czemu można było rezygnować z centralnego ekranu. Pasażer ma przed sobą niewielki wyświetlacz.
Ferrari

Czytaj także