Peugeot dziesiąty raz zmienia logo. Za często? No właśnie nie, przecież pierwsze powstało 171 lat temu.
Peugeot właśnie zmienił swoje firmowe logo. Wciąż zdobi je lew, ale tym razem emblemat przedstawia zarys tylko jego głowy. Pierwszym modelem, na którym znajdzie się nowe logo, będzie trzecia generacja kompaktowego 308, która ma zostać przedstawiona wiosną 2021 r.
Firma Peugeot powstała w 1810 r., a pierwsze logo z lwem pojawiło się w 1850 r. i symbolizowało zalety... pił. Tak jest, francuska firma produkowała wówczas m.in. piły. Symbol lwa wybrano, aby podkreślić ich walory: ostre jak lwie zęby i giętkość niczym u samego drapieżnego kota. Auta firma Peugeot zaczęła produkować w 1889 r.
Nowe logo to jedenasta wersja lwiego emblematu Peugeota. Czasem lew stał na czterech, czasem na dwóch łapach. Czasami logo przedstawiało całą lwią sylwetkę, czasami tylko głowę. Motyw lwiej głowy Peugeot chętnie stosował jako ozdobę pokrywy silnika.