Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Alfa Romeo Giulia GTAm - przód

Seria 500 Alf Romeo Giulia GTA wyprzedana. 6 trafi do Polski

Seria 500 Alf Romeo Giulia GTA wyprzedana. 6 trafi do Polski

Najmocniejsze seryjne auto w historii Alfy Romeo wyprzedane. Z limitowanej serii 500 sztuk sześć trafi do Polski. 

  • 540-konna wersja Giulii
  • Szczególnie dużo GTA kupiono w Chinach, Japonii i Australii
  • Inspirowana Alfą Romeo z 1965 r.

W zeszłym roku poznaliśmy topową odmianę Alfy Romeo Giulii, oznaczoną dodatkowym skrótem GTA. Od początku wiadomo było, że chodzi o limitowaną edycję, której produkcję ograniczono do 500 sztuk. Ta pula właśnie się wyprzedała.

Alfa Romeo Giulia GTA

Najwięcej samochodów trafiło do Chin, Japonii i Australii. W Polsce zamówiono sześć takich modeli. Każdy z nabywców otrzymał także kask wyścigowy Bella oraz wyścigowe buty i kombinezon firmy Alpinestars.

Giulia GTA to najmocniejsza seryjna Alfa Romeo w historii. Jej turbodoładowane 2,9-litrowe V6 rozwija 540 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,6 s.

GTA to tak naprawdę dwie wersje: bazowa i GTAm. Ta druga jest jeszcze bardziej ekstremalną odmianą. Nie ma tylnej kanapy, w środku wyróżnia się też zamontowaną klatką bezpieczeństwa. Z zewnątrz od zwykłego GTA odróżnia się przede wszystkim potężnym tylnym spoilerem. Obie wersje mają karbonowy dyfuzor i układ wydechowy wykonany z tytanu.

Litera A w nazwie GTA to skrót od „alleggerimento” czyli „o obniżonej masie”. Nowa Giulia GTA jest bowiem aż o 100 kg lżejsza od 510-konnej Giulii Quadrifoglio.

Giulia GTA powstała na 110-lecie istnienia Alfy Romeo i na etapie konstruowania nosiła przydomek The Monster (potwór). Dlaczego powstało akurat 500 sztuk? Ponieważ tyle liczyła seria klasycznej Alfy Romeo Giulia GTA z 1965 r.

Nowe GTA to nawiązanie i hołd dla klasyka. Choć samochody dzieli 55 lat, to oba konstruowano w tych samych pomieszczeniach. Pierwsza Giulia GTA powstała w liczbie pół tysiąca sztuk, ponieważ tyle było wymagane do uzyskania homologacji jej wyścigowej wersji.

Alfa Romeo Giulia GTA - przód
Na czele Alfa Romeo Giulia GTAm, za nią dwie GTA.
Stellantis
Alfa Romeo Giulia GTA - tył
Wersje GTA i GTAm z zewnątrz różnią się przede wszystkim tylnym spoilerem. W GTA jest on znacznie mniejszy...
Stellantis
Alfa Romeo Giulia GTAm - tył
...niż w GTAm. GTAm nie ma też tylnej kanapy.
Stellantis
Alfa Romeo Giulia GTA - wnętrze, deska rozdzielcza
Tapicerkę wnętrza wykonano np. z Alcantary.
Stellantis
Alfa Romeo Giulia GTA 1965 r. - przód
Klasyczna Alfa Romeo Giulia GTA z 1965 r.
Stellantis

Czytaj także