Pierwszym autem z nowej elektrycznej serii Ioniq jest ten SUV klasy średniej.
W zeszłym roku Hyundai zapowiedział powołanie nowej serii Ioniq, na którą złożą się elektryczne auta. Teraz koncern przedstawił pierwszy samochód z tej linii. Jest nim SUV klasy średniej Ioniq 5.
Fenomenalnie wyglądające auto ma 464 cm długości, 189 cm szerokości i 161 cm wysokości. Na tle tych wymiarów rozstaw osi jest ogromny. To aż 300 cm, co udało się dzięki zastosowaniu platformy przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Chodzi o architekturę E-GMP, Ioniq 5 jest pierwszym modelem, który na niej bazuje.
Przestronność wnętrza poprawiają ponadto płaska podłoga i cieńsze o 30% oparcia przednich foteli, na czym korzystają podróżujący z tyłu. Samochód ma dwa bagażniki. Tylny liczy od 531 do 1591 l, przedni – 57 l (lub 24 l w dwusilnikowych wersjach).
Ioniq 5 będzie dostępny w czterech odmianach:
Maksymalny zasięg wersji jednosilnikowej z akumulatorami 72,6 kWh wynosi 470-480 km (wg WLTP). Odmiany jednosilnikowe mają jednostki napędowe z tyłu, dwusilnikowe – przy obu osiach.
Samochód trafi na polski rynek pod koniec drugiego kwartału 2021 r.