Po trzech kolejnych miesiącach, w których najlepiej sprzedającym się modelem był Peugeot 208, w lipcu wyprzedził go Volkswagen T-Roc. Nadal jednak francuski hatchback jest liderem po siedmiu miesiącach.
Bieżący rok w europejskiej motoryzacji jest czasem dynamicznych zmian, wynikających z dalszych trudności m.in. z dostępnością części czy surowców i opóźnieniami w produkcji.
Scementowany przez lata układ tzn. Volkswagen Golf liderem, a za nim walka o kolejne miejsca już nie obowiązuje (co nie znaczy, że za jakiś czas nie będziemy świadkami powrotu kompaktowego VW na fotel lidera). Dane dotyczące sprzedaży samochodów za poszczególne miesiące pokazują, że w 2022 r. liderów było już pięciu. W styczniu Dacia Sandero, w lutym VW Golf, w marcu Tesla Model 3, od kwietnia do czerwca Peugeot 208, natomiast w lipcu – Volkswagen T-Roc.
Kompaktowy SUV Volkswagena wyprzedził w lipcu o niecałe dwa tysiące egzemplarzy Dacię Sandero oraz o 2,7 tys. szt. Peugeota 208. Dobry wynik pozwolił mu się przesunąć na trzecie miejsce w zestawieniu za okres styczeń-lipiec. W efekcie wypchnął Golfa za podium, na miejsce czwarte (w samym lipcu Golf był dopiero siódmym najczęściej kupowanym autem na Starym Kontynencie). Sprzedaż Golfa spadła w tym roku bardzo znacząco – kupiło go o 28,9% mniej klientów niż w okresie I-VII 2021 r.
Wśród pięćdziesięciu najczęściej kupowanych samochodów w Europie (dane za siedem miesięcy) znajduje się już 27 SUV-ów oraz crossoverów.
Najpopularniejszym samochodem marki premium pozostaje Mini Hatch (22. miejsce ogółem; 66 980 szt.), a za nim plasują się Audi A3 (26.; 61 823 szt.) oraz Mercedes klasy A (32.; 52 481 szt.).
Oto najchętniej wybierane nowe samochody osobowe w Europie w lipcu 2022 r. (dane Data Force za Automotive News Europe)
Miejsce | Marka/model | Sprzedaż VII 2022 r. (szt.) | Różnica do VII 2021 r. (%) |
---|---|---|---|
1 | Volkswagen T-Roc | 19 130 | +15,1 |
2 | Dacia Sandero | 17 228 | -16,2 |
3 | Peugeot 208 | 16 423 | +46,5 |
4 | Dacia Duster | 15 601 | +14,3 |
5 | Toyota Yaris | 15 407 | -20,5 |
6 | Hyundai Tucson | 14 691 | -3,3 |
7 | Volkswagen Golf | 14 631 | -25,7 |
8 | Opel Corsa | 14 001 | +11,0 |
9 | Volkswagen Tiguan | 13 770 | -10,7 |
10 | Kia Sportage | 12 935 | +36,4 |
A tak prezentują się dane dla najpopularniejszej dziesiątki po siedmiu miesiącach bieżącego roku (dane Data Force za Automotive News Europe).
Miejsce | Marka/model | Sprzedaż I-VII 2022 r. (szt.) | Różnica do I-VII 2021 r. (%) |
---|---|---|---|
1 | Peugeot 208 | 127 517 | +2,2 |
2 | Dacia Sandero | 114 854 | -1,2 |
3 | Volkswagen T-Roc | 105 939 | -14,0 |
4 | Volkswagen Golf | 104 315 | -28,9 |
5 | Opel Corsa | 102 657 | -14,9 |
6 | Toyota Yaris | 94 722 | -29,8 |
7 | Hyundai Tucson | 92 851 | +3,2 |
8 | Dacia Duster | 89 957 | +4,1 |
9 | Peugeot 2008 | 85 734 | -28,9 |
10 | Citroen C3 | 84 872 | -18,9 |