Coraz ciekawsza propozycja. Używany Peugeot 208 łączy atrakcyjne wzornictwo z przyzwoitą trwałością.
Od chwili premiery Peugeot 208 należy bo najbardziej atrakcyjnych wizualnie aut w segmencie. Oczywiście duży wpływ na wygląd nadwozia i wnętrza ma konfiguracja danego auta. Wnętrze jest przestronne, a do oryginalnego i-Cockpitu można się przyzwyczaić. Niezła jakość materiałów.
Prawie połowa używanych egzemplarzy ma pod maską diesla, który dosyć wyraźnie wskazuje na flotową przeszłość. Nie trzeba bać się takich aut, o ile mają udokumentowane czynności serwisowe. Z benzynowych silników odradzamy 1.4/1.6 (VTi/THP), a polecamy trzycylindrowe 1.2 PureTech, najlepiej z turbo (110 KM).
W silnikach 1.4/1.6 VTi/THP możliwe jest rozciągnięcie łańcucha rozrządu czy duże spalanie oleju. Przypadłością modelu jest stukanie amortyzatorów – warsztaty polecają montaż dobrych zamienników. Problemy z elektroniką ograniczają się najwyżej do zawieszania się systemu multimedialnego. W bezwypadkowych autach korozja nie występuje.
Baza zamienników jest ogromna (208 dzieli mechanikę z innymi modelami PSA). Nie brakuje używanych części. Auto choć futurystyczne, jest dość proste od strony technicznej (ma m.in. solidną belkę skrętną), co obniża koszty serwisu. Najdroższe są awarie napędu.
Blisko 600 egzemplarzy. Wiele najtańszych wymaga napraw już przed rejestracją. Auta z prywatnych rąk trzymają ceny.
Skrzynie ETG oraz EGS to zautomatyzowane, dosyć wolno działające przekładnie.
13 000 zł – Najtańsze Peugeoty 208 mają uszkodzenia nadwozia albo są dieslami z floty, które przejeździły 300 tys. km.
26 000 zł – Budżet pozwalający na swobodne przebieranie w ofertach. W zasięgu są już także auta z prywatnych rąk.
62 000 zł – Kompletnie wyposażone demonstracyjne auta dealerów z minimalnym przebiegiem i silnikiem 1.2 PureTech.
SILNIK | 1.0 VTi | 1.2 PureTech | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP (GTi) | 1.4 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 999 cm³ | 1199 cm³ | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1398 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 68 KM | 82 KM | 95 KM | 120 KM | 200 KM | 68 KM | 114 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 118 Nm | 136 Nm | 160 Nm | 275 Nm | 160 Nm | 270 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,0 s | 12,2 s | 10,5 s | 8,9 s | 6,8 s | 13,5 s | 9,7 s |
Prędkość maks. | 163 km/h | 175 km/h | 188 km/h | 190 km/h | 230 km/h | 163 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,3 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | 3,8 l/100 km | 3,8 l/100 km |
2012 - Peugeot 208 debiutuje na wiosnę, a w połowie roku trafia do salonów
2013 - wersja GTi z silnikiem 1.6 THP (200 KM)
2015 - face lifting, nowe zderzaki i reflektory, system multimedialny (ekran 7''), pakiet GT Line (felgi, inny grill i sportowe fotele)
2019 - premiera Peugeota 208 II
+ Ogólna wysoka trwałość mechaniczna.
+ Dobrze wykończone wnętrze.
+ Prowadzenie i osiągi (poza 1.0 VTi/1.4 HDI).
- Najlepsze auta wciąż są drogie.
- Przeciętna ergonomia (np. niepraktyczne uchwyty na kubki).
- Podatny na zarysowania lakier.
Do jazdy na co dzień polecamy auto z trzycylindrowym, benzynowym 1.2 PureTech. Diesle – jeżeli mają pewną historię.
Dyskusyjnym wyborami będą wysokoprężny 1.4 HDi (zbyt słaby) i benzynowe 1.6 VTi/THP (nietrwały rozrząd).
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA 18/24 pkt