Mamy pierwsze nieoficjalne zdjęcia najnowszej generacji BMW serii 5, jeszcze w specjalnym kamuflażu.
Na dwa i pół roku przed debiutem mamy już nieoficjalne zdjęcia kolejnej generacji BMW serii 5. Karoserię ukryto pod kamuflażem, który ma utrzymać w tajemnicy design nowego samochodu klasy wyższej.
BMW mocno stawia na samochody elektryczne, a jednym z filarów tej strategii zostanie właśnie ósma generacja „piątki”. Auto będzie bowiem oferowane nie tylko z napędem spalinowym i hybrydowym, ale także pierwszy raz w swojej historii z elektrycznym.
Mimo wszystko w gamie może pozostać V8, choć wydaje się, że będzie to już ostatnie BMW serii 5 w historii dostępne z takim silnikiem.
W 2023 r., czyli w roku debiutu „piątki”, cały koncern BMW chce oferować co najmniej jedno auto elektryczne w około 90% segmentów, w których jest obecny. W 2025 r. sprzedaż samochodów z takim napędem ma być ponad 10 razy większa niż w 2020 r., a w 2030 r. co drugie kupione na świecie auto koncernu BMW może być zasilane wyłącznie prądem. Jednocześnie do 2025 r. gama obecnych układów napędowych koncernu BMW zostanie zmniejszona w około połowę.
Nową serię 5 oparto na platformie kolejnej generacji BMW serii 7. Ten luksusowy samochód pojawi się w 2022 r., a w jego gamie także znajdą się wersje spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Nowe BMW serii 5 otrzyma klasyczne proporcje, bardziej awangardowe będą detale, jak np. przednie i tylne światła. W obu przypadkach staną się one cieńsze, a skrajne elementy reflektorów kształtem nawiążą do piątej generacji „piątki”, czyli modelu E60/61 z 2003 r. Ich klosze będą nachylone pod ujemnym kątem, odwołując się tym samym do „rekinich” przodów dwóch pierwszych wcieleń serii 5, czyli E12 i E28.
W gamie karoserii bez zmian. Nowa seria 5, tak jak obecna, będzie dostępna jako sedan i kombi. Wymiary też mają być zbliżone, co najwyżej ósma generacja stanie się nieco szersza i minimalnie niższa.
Samochód otrzyma najnowszą wersję systemu BMW iDrive, która zadebiutowała w 2021 r. Jest ona kompatybilna z 5G i ma funkcję zdalnej aktualizacji. Pod wspólną zakrzywioną taflą znajdą się dwa ekrany. Wyświetlacz zestawu wskaźników może mieć przekątną 12,3 cala, a ekran w środkowej konsoli 14,9 cala. Dzięki nowemu iDrive'owi liczba klasycznych przycisków i pokręteł zmniejszy się aż o połowę.
Jak wspominaliśmy, to będzie już ósma generacja „piątki”. Kiedy debiutowały i czym zasłynęły wcześniejsze?