Flagową wersją serii 4 Gran Coupe jest M440i, Alpina podnosi moc do poziomu wyższego niż w M3/M4.
BMW serii 4 występuje jako kabriolet, coupe oraz liftback Gran Coupe. Pierwsze dwie odmiany BMW oferuje w wersjach M (Coupe 480/510 KM, a Cabrio tylko 510 KM), natomiast topową odmianą Gran Coupe jest M440i, rozwijające 374 KM.
Słynna niemiecka marka Alpina przygotowała jednak rozwiązanie tego problemu – dla wszystkich tych, którzy koniecznie chcą mieć „czwórkę” Gran Coupe, ale 374 KM to dla nich za mało.
Najważniejsze zmiany obejmują oczywiście benzynową, sześciocylindrową, rzędową jednostkę 3.0 biturbo. Alpina modyfikuje turbosprężarki, by poprawić przepływ gazów, a w efekcie reakcję na pedał przyspieszenia przy niskich obrotach, stosowany jest także większy intercooler, a także przebudowywany układ dolotowy wraz z filtrem i zakładany sportowy wydech.
Efekt? Moc wzrasta z 374 do 495 KM (czyli jest o 15 KM większa niż w standardowym M4), a maksymalny moment obrotowy z 500 do 730 Nm (w seryjnym BMW M4 osiąga on 550 Nm, a w M4 Competition 650 Nm). By 8-biegowa automatyczna skrzynia ZF mogła bez problemu znieść znacznie wyższy moment obrotowy, wzmocniono m.in. konwerter.
Alpina B4 Gran Coupe z napędem na cztery koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 301 km/h. Standardowe BMW M440i „setkę” osiąga w czasie o 1,1 s dłuższym, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Alpina B4 Gran Coupe jest także o 0,5 s szybsza do 100 km/h niż M4 Coupe (480 KM, napęd tylny), o 0,2 s od M4 Coupe Competition (510 KM, RWD), a przegrywa dopiero o 0,2 s z czteronapędowym M4 Competition xDrive.
Zmianom podlega także układ jezdny. Kąt pochylenia przednich kół jest ujemny (-1,25 stopnia), opracowano też specjalny stabilizator oraz zastosowano amortyzatory i sprężyny o innej charakterystyce niż w seryjnym aucie. Alpina B4 porusza się na oponach Pirelli P Zero o rozmiarach 255/35 R20 z przodu i 285/30 R20 z tyłu (szerokość felg to, odpowiednio 8,5 i 10 cali). W układzie hamulcowym stosowane są z przodu czterotłoczkowe zaciski oraz tarcze 395 mm, a z tyłu dwutłoczkowe, z tarczami o średnicy 345 mm. Opcjonalnie oferowane są nawiercane kompozytowe tarcze.