Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen T-Roc face lifting

Zmodernizowany kompaktowy SUV Volkswagena – T-Roc po face liftingu

Volkswagen

Zmodernizowany kompaktowy SUV Volkswagena – T-Roc po face liftingu

Volkswagen poddał T-Roca modernizacji, ale nie należy ona do szczególnie szeroko zakrojonych.

T-Roc, który w 2017 dołączył do gamy Volkswagena jako mniejszy „kuzyn” – też kompaktowego – Tiguana, z miejsca zyskał dużą popularność. W ciągu czterech lat kupił go ponad milion osób. Obecnie jest to najchętniej wybierany SUV Volkswagena i drugi po Golfie najpopularniejszy model tej marki (wg danych Jato Dynamics za 9 miesięcy br.).

Tegoroczna sprzedaż T-Roca jest imponująca (wyniosła 142,7 tys do września włącznie i wzrosła w porównaniu z 2020 r. o 28,2%), co sprawia, że T-Roc został bestsellerem wśród SUV-ów na Starym Kontynencie (i szóstym autem w ogóle).

W ramach face liftingu T-Roc otrzymał m.in. przeprojektowane reflektory (mogą być diodowe matrycowe), grill z listwą świetlną, zderzaki oraz tylne lampy. W ofercie pojawiły się także nowe kolory oraz wzory aluminiowych obręczy (rozmiary od 16 do 19 cali).

We wnętrzu w największym stopniu zmieniła się konsola centralna. Ekran nowego systemu multimedialnego (ekrany dotykowe o przekątnej od 6,5 do 9,2 cala, obsługa Apple CarPlay i Android Auto) nie jest teraz w niej zabudowany a „wolnostojący”. Środkowe nawiewy przeniesiono pod niego, a panel automatycznej klimatyzacji ma inny wygląd. Ponadto na drzwiach zastosowano nową miękką tapicerkę.

Standardem stały się cyfrowe wskaźniki, które za dopłatą mogą mieć rozmiar 10,25 cala (Digital Cockpit Pro). W ramach unowocześnienia wyposażenia T-Roc otrzymał system IQ.Drive Travel Assist, który wraz z aktywnym tempomatem utrzymują automatycznie samochód na pasie ruchu i są w stanie z wyprzedzeniem reagować np. na lokalne ograniczenia prędkości.

T-Roc będzie sprzedawany (w salonach pojawi się na wiosnę 2022 r.) w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line. Gama jednostek napędowych składa się z turbodoładowanych silników benzynowych 1.0 R3 (110 KM), 1.5 R4 (150 KM), 2.0 R4 (190 KM) oraz turbodiesla 2.0 R4 (150 KM). W zależności od wersji do wyboru jest 6-biegowa przekładnia manualna lub 7-biegowa automatyczna DSG.

T-Roc nadal będzie także dostępny w sportowej odmianie R, wyposażonej w dwulitrowy silnik turbo rozwijający 300 KM oraz w napęd na cztery koła (4Motion jest standardem także w wariancie 190-konnym).

Volkswagen T-Roc przód
Zmiany stylizacji objęły głównie przód, ale nie są rewolucyjne.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc tył
Przyciemnione klosze tylnych lamp są standardem.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc  deska rozdzielcza
Ekran jest teraz na, a nie w konsoli.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc przód
Nadal topową wersją jest 300-konna R.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc R tył
T-Roc R ma seryjnie napęd na cztery koła.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc R deska rozdzielcza
W wersji R niewiele jest sportowych wyróżników. Fotele może pokrywać skórzana tapicerka Nappa.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc cabrio tył
W gamie pozostanie także zupełnie wyjątkowa wersja kabriolet.
Volkswagen
Volkswagen T-Roc wnętrze
T-Roc cabrio jest 4-osobowy.
Volkswagen

Czytaj także