Stało się. Kolejne Subaru Outback będzie SUV-em – co nie każdemu się podoba. Na szczęście na rynku wciąż jest aktualna generacja tego auta, czyli świetne, uterenowione kombi. Zainteresowani, ale jeszcze niezdecydowani powinni się jednak pospieszyć z zakupem. W podjęciu ostatecznej decyzji może pomóc lektura naszego testu.
Aktualny Outback to jeden z filarów segmentu uterenowionych kombi i przy okazji jeden z ostatnich jego reprezentantów. To bowiem kolejna klasa, która ucierpiała na popularności SUV-ów. Allroad, Alltrack, Scout, Cross Country – te nazwy są dobrze znane miłośnikom motoryzacji, ale przechodzą do historii.
Obecna generacja Outbacka zadebiutowała na rynku w 2019 roku. Trudno powiedzieć, jak długo będzie jeszcze obecna w sprzedaży, bo japońska marka pokazała właśnie siódme wcielenie tego modelu. Ucinając tym samym spekulacje, czy będzie ono miało więcej z SUV-a czy pozostanie uterenowionym kombi. Stanęło na tym pierwszym, a internet wręcz zawrzał. Bo taki zwrot akcji niespecjalnie ucieszył fanów marki.
Tym bardziej więc warto się zainteresować aktualnym Outbackiem – póki jeszcze pozostaje w ofercie Subaru. Owszem, może nie jest to propozycja dla każdego, ale na pewno nie brakuje mu mocnych stron i charakteru.
Lista atutów tego japońskiego kombi jest wyjątkowo długa. Na jej czele znajduje się skuteczny napęd na obie osie, którego charakterystykę pracy można dostosować do warunków drogowych (X-Mode).
Jeśli dodać do tego solidny prześwit, to mamy tu pogromcę większości SUV-ów i doskonałe auto na bezdroża. Podróż nim będzie przy tym wyjątkowo spokojna, bo zawieszenie Subaru to przykład połączenia komfortu z pewnym i przewidywalnym prowadzeniem. Owszem, reakcje układu kierowniczego nie są zbyt ostre czy ekstremalnie bezpośrednie, ale mają spokojną, naturalną charakterystykę, która będzie odpowiadać użytkownikom tego wszechstronnego rodzinnego kombi.
Przy długości 487 cm Outback zapewnia przestronną kabinę i przepastny bagażnik. Jego wygodne fotele sprawdzają się w dłuższych trasach. Co stanowi wyjątek w przypadku japońskich samochodów, Subaru jest skutecznie wyciszone, a siedzisko kierowcy (pasażera już nie) ma regulację długości. System multimedialny ma nieco archaiczny styl, ale zapewnia bezprzewodową łączność ze smartfonami.
Pionowy ekran to przejaw nowoczesności, ale towarzyszą mu klasyczne rozwiązania, takie jak solidna dźwignia automatu. Plus za bezprzewodowe Apple CarPlay/Android Auto, minus za brak ładowarki indukcyjnej. / fot. Adam Mikuła/Motor
Na kierownicy przyciski Subaru Intelligent Drive – do wyboru są dwa tryby jazdy. / fot. Adam Mikuła/Motor
Stały napęd na 4 koła to od lat atut Subaru. Można go konfigurować w zależności do nawierzchni i warunków (np. śnieg, błoto, szuter). / fot. Adam Mikuła/Motor
Outback dysponuje dopracowanymi systemami wsparcia kierowcy, ale zdarza się, że czasem reagują zbyt pochopnie (zwłaszcza ten monitorujący koncentrację kierowcy). Na pokładzie brakuje ładowarki indukcyjnej czy wyświetlacza head-up, ale poza tym lista wyposażenia jest w zasadzie kompletna.
Wbrew pozorom problemem nie są stosunkowo niewysoka moc silnika ani skrzynia CVT, która symuluje przełożenia (7 biegów) i zapewnia płynną pracę. Większym zmartwieniem może być zużycie paliwa, zwłaszcza w mieście, gdzie sięga 10-11 l/100 km.
Dane techniczne | Subaru Outback 2.5i Platinum |
---|---|
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 2498 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | B4/16 |
Moc maksymalna | 169 KM/5000 |
Maks. moment obrotowy | 252 Nm/3800 |
Napęd; skrzynia biegów | 4x4; aut./bezstopn. |
Dług./szer./wys./rozstaw osi | 487/188/168/275 cm |
Średnica zawracania | 11,0 m |
Masa/ładowność | 1676/524 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 561/1750 l |
Poj. zbiornika paliwa | 63 l (Pb 95) |
Opony | 225/60 R18 |
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) | |
Prędkość maksymalna | 193 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Średnie zużycie paliwa | 8,6 l/100 km |
Zasięg | 730 km |
Cena wersji podstawowej z tym samym silnikiem | 199 500 zł |
Cena wersji testowanej | 226 800 zł |
Dane testowe (pomiary na oponach zimowych) | Subaru Outback 2.5i Platinum |
---|---|
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,7 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) | 43,4 m |
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) | 43,0 m |
Poziom hałasu przy 50 km/h | 55,0 dB |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 65,4 dB |
Rzeczywista prędkość przy wskazaniu 100 km | 97 km/h |
Liczba obrotów kierownicą | 2,7 |
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl miesz.) | 10,5/8,5/9,5 l/100 km |
Rzeczywisty zasięg | 660 km |
Subaru Outback VI generacji to solidne, bezpieczne, komfortowe i funkcjonalne kombi. Miejscami nieco konserwatywne, co też może być atutem. Jeżeli właśnie takiego auta szukasz, warto się pospieszyć z zakupem, bo za chwilę idąc do salonu po Outbacka, spotkasz tam SUV-a.