Subaru Outback z benzynowym silnikiem 2.5 kosztuje w Polsce od ok. 198 tys. zł.
Subaru zaprezentowało kolejną generację Outbacka na salonie w Nowym Jorku w kwietniu 2019 r., jednak dopiero teraz samochód trafia na europejskie rynki. Szóste wcielenie (pierwsze pojawiło się w 1995 r.) japońskiego uterenowionego kombi klasy średniej zostało zbudowane na nowej, globalnej płycie podłogowej Subaru.
Podstawowe rozmiary samochodu są następujące: długość 487 cm (+ 5 cm w stosunku do poprzednika), szerokość 188 cm (+4 cm), wysokość z relingami 168 cm (+7 cm). Rozstaw osi to 275 cm (nie uległ zmianie). Pojemność bagażnika wynosi od 561 do 1822 l (poprzednio: 559-1848 l). Już model 5. generacji mógł się pochwalić wyjątkowo dużym, 200-milimetrowym prześwitem, a teraz wynosi on jeszcze więcej, bo 213 mm.
W Europie oferowany jest tylko jeden silnik: to wolnossący 4-cylindrowy benzynowy boxer o pojemności 2,5 litra z wtryskiem bezpośrednim i filtrem cząstek stałych. Rozwija on obecnie 169 KM, czyli o 6 mniej niż dotąd. Ważniejsze jest jednak to, że wzrósł moment obrotowy: z 235 Nm przy 4000 obr./min do 252 Nm przy 3800 obr./min. Outback nadal rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,2 s, natomiast prędkość maksymalna spadła ze 198 do 193 km/h. Nie zmieniło się średnie zużycie paliwa: 8,6 l/100 km (wg normy WLTP). Samochód ma stały napęd na cztery koła oraz bezstopniową przekładnię Lineartronic.
Warto zaznaczyć, że w USA Outbacka można kupić także z silnikiem 2.4 turbo o mocy 260 KM.
W Polsce Outback występuje w czterech wersjach wyposażenia. Subaru opublikowało na stronie, jak zaznaczono, wstępny arkusz specyfikacji.
Oto jak kształtują się ceny (Subaru podaje je w euro, ale przeliczyliśmy je także na złotówki po kursie 1 euro = 4,5143 zł).
Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w pakiet systemów bezpieczeństwa EyeSight. Składają się na niego m.in. adaptacyjny tempomat, aktywny asystent utrzymujący auto na pasie ruchu i zapobiegający jego opuszczeniu, układ automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji (także podczas cofania) oraz podejmujący próbę ominięcia przeszkody czy system rozpoznawania znaków drogowych. Seryjne we wszystkich są także m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 11,6 cala, kamera cofania, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i dostęp bezkluczykowy.
Konkurentami Subaru Outbacka są m.in.
Skoda Superb Scout
Volkswagen Passat Alltrack