Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Subaru Outback

Nowa generacja Subaru Outbacka już wyceniona

Nowa generacja Subaru Outbacka już wyceniona

Subaru Outback z benzynowym silnikiem 2.5 kosztuje w Polsce od ok. 198 tys. zł.

Subaru zaprezentowało kolejną generację Outbacka na salonie w Nowym Jorku w kwietniu 2019 r., jednak dopiero teraz samochód trafia na europejskie rynki. Szóste wcielenie (pierwsze pojawiło się w 1995 r.) japońskiego uterenowionego kombi klasy średniej zostało zbudowane na nowej, globalnej płycie podłogowej Subaru.

Podstawowe rozmiary samochodu są następujące: długość 487 cm (+ 5 cm w stosunku do poprzednika), szerokość 188 cm (+4 cm), wysokość z relingami 168 cm (+7 cm). Rozstaw osi to 275 cm (nie uległ zmianie). Pojemność bagażnika wynosi od 561 do 1822 l (poprzednio: 559-1848 l). Już model 5. generacji mógł się pochwalić wyjątkowo dużym, 200-milimetrowym prześwitem, a teraz wynosi on jeszcze więcej, bo 213 mm.

W Europie oferowany jest tylko jeden silnik: to wolnossący 4-cylindrowy benzynowy boxer o pojemności 2,5 litra z wtryskiem bezpośrednim i filtrem cząstek stałych. Rozwija on obecnie 169 KM, czyli o 6 mniej niż dotąd. Ważniejsze jest jednak to, że wzrósł moment obrotowy: z 235 Nm przy 4000 obr./min do 252 Nm przy 3800 obr./min. Outback nadal rozpędza się od 0 do 100 km/h w  czasie 10,2 s, natomiast prędkość maksymalna spadła ze 198 do 193 km/h. Nie zmieniło się średnie zużycie paliwa: 8,6 l/100 km (wg normy WLTP). Samochód ma stały napęd na cztery koła oraz bezstopniową przekładnię Lineartronic.

Warto zaznaczyć, że w USA Outbacka można kupić także z silnikiem 2.4 turbo o mocy 260 KM.

W Polsce Outback występuje w czterech wersjach wyposażenia. Subaru opublikowało na stronie, jak zaznaczono, wstępny arkusz specyfikacji.

Oto jak kształtują się ceny (Subaru podaje je w euro, ale przeliczyliśmy je także na złotówki po kursie 1 euro = 4,5143 zł).

  • Outback 2.5 Trend: 43 900 euro (198 177 zł)
  • Outback 2.5 Active: 46 900 euro (211 720 zł)
  • Outback 2.5 Cross: 46 900 euro (211 720 zł)
  • Outback 2.5 Platinum: 49 900 euro (225 263 zł)

Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w pakiet systemów bezpieczeństwa EyeSight. Składają się na niego m.in. adaptacyjny tempomat, aktywny asystent utrzymujący auto na pasie ruchu i zapobiegający jego opuszczeniu, układ automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji (także podczas cofania) oraz podejmujący próbę ominięcia przeszkody czy system rozpoznawania znaków drogowych. Seryjne we wszystkich są także m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 11,6 cala, kamera cofania, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i dostęp bezkluczykowy.

Outback_2.5i_Exclusive_Cross_Modelljahr_2021_08
Mimo zastosowania nowej platformy rozstaw osi Outbacka nie uległ zmianie.
Outback_2.5i_Exclusive_Cross_Modelljahr_2021_12
Od drugiej wersji wyposażenia pokrywa bagażnika ma funkcję bezdotykowego elektrycznego sterowania.
Outback_2.5i_Platinum_Modelljahr_2021_01
Wszystkie wersje Outbacka wyposażono w diodowe reflektory. 
21OUTBACK_M0420BP_EC@2x
W kabinie zaszły większe zmiany niż w stylizacji nadwozia. System multimedialny obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. W wersji Platinum standardem jest zestaw car audio Harman/Kardon.
21OUTBACK_0190BP_EC@2x
Wnętrze Outbacka jest bardzo przestronne. Już w bazowej wersji fotele są elektryczne. Oparcie kanapy ma regulację kąta pochylenia. W najwyższej wersji seryjna jest skóra Nappa.

Konkurentami Subaru Outbacka są m.in.

Skoda Superb Scout

_MIK3781
Skoda Superb Scout 4x4 jest oferowana z silnikami 2.0 TSI 272 KM (cena bez rabatu od 176 100 zł) lub 2.0 TDI 200 KM (cena bez rabatu od 174 050 zł).

Volkswagen Passat Alltrack

KSZ_VW_PASSAT_VIII_FL_ALLTRACK_DYNAMIKA_001
Niemal bliźniaczy technicznie ze Skodą Passat Alltrack z napędem 4x4 kosztuje bez rabatów 198 490 zł (2.0 TSI 280 KM) lub 187 890 zł (2.0 TDI 200 KM).

Czytaj także