Atrakcyjna stylizacja nie jest jedynym atutem najmniejszego Chevroleta. Samochód jest też niedrogi i zaskakująco trwały.
Wyłącznie 5-drzwiowe nadwozie jest funkcjonalne – zapewnia dobry dostęp do wnętrza, a dość wysoko poprowadzona linia dachu ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
W Europie Spark był oferowany z benzynowymi silnikami 1.0 oraz 1.2. Oba mają cztery cylindry, które zapewniają wysoką kulturę pracy. W USA dostępny był elektryczny Spark EV (130 KM) – na rynku wtórnym można trafić na pojedyncze egzemplarze z cenami startującymi z poziomu 45 tys. zł. To najtańszy „elektryk”.
Brakuje doniesień o poważnych awariach. Istotnych problemów nie sprawiają nawet samochody z instalacjami gazowymi. Wizyty w serwisie najczęściej kończą się na wymianach części eksploatacyjnych.
Spark jest pozbawiony wyszukanych rozwiązań technicznych, więc części są tanie, a naprawy proste. Co istotne, przez internet można kupić od ręki większość elementów eksploatacyjnych, a nawet nadwoziowych. Brak dystrybutora nie jest póki co problemem.
Po wycofaniu się Chevroleta z Europy rynek wtórny zaczął szybko zapominać o tych autach. Nie do końca słusznie. Spark jest tego dobrym przykładem. Mimo że jest to budżetowy model, nie rozczarowuje stylizacją, a trwałością równa do najlepszych.
Warto szukać odmian LS+ oraz LT. Są najlepiej wyposażone.
9000 zł – Najtańsze Sparki mają 200 tys. km przebiegu albo skromne wyposażenie lub wypadkową historię.
14 000 zł – Optymalny budżet zakupowy. Można wybierać między Sparkami krajowymi i sprowadzonymi z Zachodu.
20 000 zł – Idealnie utrzymane egzemplarze z krajowych salonów i pierwszych rąk, serwisowane i dobrze wyposażone.
SILNIK | 1.0 | 1.2 |
---|---|---|
Pojemność skokowa | 995 cm³ | 1206 cm³ |
Zasilanie | benz. | benz. |
Moc maks. | 68 KM | 82 KM |
Maks. moment obr. | 93 Nm | 111 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,5 s | 12,1 s |
Prędkość maks. | 154 km/h | 164 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,1 l/100 km | 5,1 l/100 km |
2009 - premiera Sparka na salonie w Genewie
2010 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2012 - delikatny face lifting
2013 - w USA debiutuje wersja elektryczna 2014 wycofanie się marki Chevrolet z Europy
2017 - koniec produkcji Sparka EV
Wymiana łańcucha rozrządu
Przy przebiegach pow. 200 tys. km konieczna może być wymiana łańcucha rozrządu.
Wymiana łańcucha: od 1000 zł
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Niskie koszty zakupu oraz utrzymania.
+ Dostęp do tanich części zamiennych.
- Jakość tworzyw wykończeniowych.
- Osiągi bazowej wersji.
- Brak mocniejszych odmian silnikowych.
- Możliwe problemy z odsprzedażą.
Sparka z prywatnych rąk, bogatym wyposażeniem i udokumentowanym przebiegiem. Będzie go później łatwiej sprzedać.
Skromnie wyposażone auta z przebiegami pow. 150 tys. km i instalacją LPG. Mogły jeździć w firmie, np. pizzerii.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 2/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 16/24 pkt