Wycofanie się Chevroleta z Europy ograniczyło zainteresowanie Cruzem. Niesłusznie. To tańsza alternatywa dla Opla Astry IV.
Cruze jest jednym z większych aut kompaktowych. Z trzech wersji nadwoziowych najbardziej funkcjonalne jest kombi – chociażby z racji nieznacznie tylko opadającej linii dachu, która nie ogranicza przestrzeni nad głowami pasażerów. Hatchbacka i liftbacka nie należy jednak skreślać. To także przestronne auta.
Diesle 2.0 są dosyć „egzotyczne” – nie występują w Oplach, więc nabywcy podchodzą do nich z dystansem. Dużym wzięciem cieszą się silniki benzynowe, będące sprawdzonymi konstrukcjami GM. Polecamy szczególnie 1.4 Turbo, który doskonale współpracuje z instalacjami LPG.
Najbardziej realne są awarie skrzyni biegów M32 w autach z początku produkcji. Korzystne dla przekładni jest wymienianie oleju co 60 tys. km i ograniczanie długotrwałej jazdy z wysokim obciążeniem. Silniki benzynowe potrafią palić olej. W dieslach w pierwszej kolejności zawodzi osprzęt – w tym EGR i DPF. Proste zawieszenie z tylną belką skrętną jest trwałe i tanie w naprawach.
Ceny aut są umiarkowane, ale części zamienne nie zawsze okazują się tanie.
Prawie 400 aut do wyboru, nie brakuje krajowych egzemplarzy. Niecałe 30% oferty stanowią diesle. Hatchback i kombi zadebiutowały później niż sedan – jest ich mniej oraz mają wyższe ceny początkowe.
17 000 zł – Najtańsze egzemplarze w ogłoszeniach. Warto zaznaczyć, że na ogół nie są to zniszczone auta.
24 000 zł – Optymalny budżet zakupowy. Daje spore pole manewru i wystarczy na krajowe auto z pewną historią.
34 000 zł – Kupione w Polsce egzemplarze z silnikiem 1.4 Turbo, bogatym wyposażeniem, a nierzadko także „gazem”.
SILNIK | 1.4 Turbo | 1.6 16V | 1.8 16V | 1.7 TD | 2.0 D | 2.0 D |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1364 cm³ | 1598 cm³ | 1796 cm³ | 1686 cm³ | 1991 cm³ | 1998 cm³ |
Zasilanie | benz., turbo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 140 KM | 124 KM | 141 KM | 130 KM | 150 KM | 163 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 154 Nm | 176 Nm | 300 Nm | 320 Nm | 360 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,5 s | 10,9 s | 10,2 s | 9,8 s | 8,7 s | 8,5 s |
Prędkość maks. | 200 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 210 km/h | 205 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,8 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,6 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,6 l/100 km |
2008 - prezentacja sedana na salonie w Paryżu
2009 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2011 - ofertę uzupełnia wersja hatchback
2012 - modernizacja (światła dzienne LED, nowa konsola z dotykowym ekranem), jesienią pojawia się Cruze kombi
2014 - Chevrolet wycofuje się z Europy
Zacinający się zamek klapy bagażnika
Zazwyczaj winne są zaśniedziałe połączenia. Pomaga oczyszczenie elementów. Problemy potrafi sprawiać też centralny zamek.
+ Korzystna relacja ceny do jakości i wieku.
+ Gama udanych silników, 3 wersje nadwoziowe.
+ Sporo części pasuje od Opla Astry IV.
- Diesle 2.0 to niezbyt popularne konstrukcje – nie każdy serwis podejmie się naprawy, może być trudno o części.
- Mała odporność tworzyw wykończeniowych i lakieru na trudy eksploatacji.
Zadbane auto z krajowego salonu oraz silnikiem benzynowym (najlepiej 1.4T). Będzie najłatwiejsze do sprzedania.
Diesle bez udokumentowanej historii. Benzynowe 1.6/1.8 z instalacją gazową założoną poza fabryką lub ASO.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt