Jeśli ktoś kupuje używaną Captivę, powinien sobie zdawać sprawę, że wiąże się z tym autem na dłużej. Popyt na te modele jest znikomy.
Produkowany w Korei SUV zadebiutował równolegle z Oplem Antarą. Technicznie był z nim spokrewniony, ale większe nadwozie Captivy pozwoliło na wyposażenie jej w trzeci rząd siedzeń. Podstawowe wersje mają napęd tylko na przód, droższe – na cztery koła (automatyka w razie potrzeby dołącza oś tylną). Aby poprawić funkcjonalność bagażnika można otwierać całą tylną klapę lub jedynie szybę.
Zdecydowana większość wystawionych na sprzedaż samochodów ma pod maską diesla. I właśnie na takie wersje jest największy popyt. Benzynowe silniki 2.4 są ospałe, a żwawsze 3.0/3.2 V6– paliwożerne. Z drugiej strony – tak naprawdę żadna jednostka napędowa nie jest oszczędna. Diesle 2.0 (do 2011 r.) i 2.2 (po 2011 r.) zużywają realnie ok. 10 l/100 km, na dodatek pracują mało kulturalnie i brakuje im mocy. W takiej sytuacji warto rozważyć zakup benzynowej wersji 2.4/136 KM i zamontować w niej LPG.
Captiva nie jest samochodem przesadnie awaryjnym, jednak drobne usterki lub głośna praca układu napędowego to norma.
To jeden z najtańszych SUV-ów. Z cenami i dostępnością części bywa różnie.
Oferta jest skromna, ale dość łatwo można trafić na samochód z polskiej sieci i skutecznie ponegocjować cenę.
16 000 zł – Auta sprzed liftingu nie cieszą się zbyt dużym wzięciem. Odzwierciedleniem tego są ich niskie ceny.
35 000 zł – Ceny aut poliftingowych startują od 35-40 tys. zł. Takich Ogłoszeń jest niestety bardzo mało.
50 000 zł – Przedział 45-50 tys. zł to prawie wyłącznie auta z polskich salonów oferowane przez pierwszych właścicieli.
SILNIK | 2.4 | 3.0 V6 | 3.2 V6 | 2.0 D | 2.2 D | 2.2 D |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2405 cm³ | 2997 cm³ | 3195 cm³ | 1991 cm³ | 2231 cm³ | 2231 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 136 KM | 258 KM | 230 KM | 150 KM | 163 KM | 184 KM |
Maks. moment obr. | 220 Nm | 288 Nm | 297 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,5 s | 8,6 s | 8,8 s | 11,5 s | 9,9 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 198 km/h | 204 km/h | 178 km/h | 188 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,1 l/100 km | 10,7 l/100 km | 11,5 l/100 km | 7,6 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,6 l/100 km |
2006 - prezentacja modelu; w gamie Opla pojawia się bliźniak – Antara
2011 - lifting; dzięki niemu poprawił się wygląd samochodu i zyskało na jakości wykończenie wnętrza
2014 - koniec sprzedaży w Europie, następcy nie wprowadził także Opel
+ Pakowne wnętrze.
+ W ogłoszeniach jest dużo pewnych aut w idealnym stanie.
+ Niezłe wyposażenie.
- Niska jakość wykończenia aut sprzed liftingu.
- Wysokie zużycie paliwa niezależnie od wersji silnikowej.
Polecamy wszystkie wersje w idealnym stanie (bezwypadkowe z polskich salonów). Silnik to kwestia gustu.
Nie warto łakomić się na sprowadzane okazje. Captivę będzie trudno odsprzedać, a taką powypadkową... jeszcze trudniej!
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 6/6
SUMA: 18/24 pkt