Drugi i30 przejął po poprzedniku prostotę, ale jednocześnie jest lepiej wykończony, bardziej komfortowy i przestronniejszy.
W wersji kombi zdecydowanie urósł bagażnik, ale nawet hatchback okazuje się bardzo przestronny. Ten model wyciszono lepiej od poprzednika, ale do ideału jeszcze sporo brakuje. Popularne tańsze odmiany mogą niestety wyglądać w środku bardzo skromnie. W gamie pojawiła się odmiana trzydrzwiowa, nie cieszyła się powodzeniem.
Benzynowy silnik 1.6 MPI pali w zasadzie tyle co ospały 1.4. Jest też mniej skomplikowany niż 1.6 GDi, który w praktyce nie jeździ wiele lepiej. Najtańszy diesel 1.4 jest bardzo oszczędny, ale poszarpuje i nie jest tak trwały jak jednostki 1.6. Te są bardzo chwalone za bezawaryjność, ale i całkiem dobre osiągi. Niestety pracują dość głośno. Najmocniejszy w gamie benzynowy 1.6 T-GDI to też świetny wybór.
Bywa, że drobne problemy sprawia elektronika pokładowa, ale większość takich usterek usuwano na gwarancji. Za niezbyt trwałe uchodzą górne łożyska kolumn McPhersona. Zdarza się, że bardzo nierównomiernie zużywają się klocki hamulcowe – często pomaga oczyszczenie zacisków.
Coraz więcej zamienników na rynku. Ceny części w ASO potrafią zaskoczyć, w obie strony, dlatego zawsze warto je sprawdzać..
Olbrzymi wybór, ale o prywatnie użytkowane i30 jest ciężko. Uwaga – sporo benzynowych aut też jest po flotach.
Sporo użytkowanych przez firmy i30 miało wymieniany olej co 30 tys. km. Warto skrócić interwał nawet o połowę.
22 000 zł – Diesle 1.4, rzadziej benzynowe 1.4, duże przebiegi. Lepiej kupić poprzednika w dużo lepszym stanie.
30 000 zł – Multum ofert, ale niektórzy takiej kwoty żądają za auta z 2012 roku, a inni za dwa lata młodsze egzemplarze.
37 000 zł – Można myśleć o poliftingowym i30 z roczników 2015-2016, czasami jeszcze na gwarancji producenta.
SILNIK | 1.4 MPI | 1.6 MPI | 1.6 GDI | 1.6 T-GDI | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1396 cm³ | 1591 cm³ | 1591 cm³ | 1591 cm³ | 1396 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 99 KM | 120 KM | 135 KM | 186 KM | 90 KM | 110 KM | 128 KM | 136 KM |
Maks. moment obr. | 137 Nm | 156 Nm | 164 Nm | 265 Nm | 220 Nm | 260 Nm | 260 Nm | 280 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,0 s | 10,9 s | 9,9 s | 8,0 s | 13,5 s | 11,0 s | 10,9 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 182 km/h | 192 km/h | 195 km/h | 219 km/h | 170 km/h | 185 km/h | 197 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,0 l/100 km | 6,4 l/100 km | 5,7 l/100 km | 7,3 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,0 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,2 l/100 km |
2011 - debiut i30 drugiej generacji
2012 - początek sprzedaży modelu
2014 - lifting nadwozia i kabiny
2015 - Turbo ze 186-konnym silnikiem, diesla 1.6 o mocy 128 KM zastępuje odmiana 136 KM,a benzynowy 1.4 ma teraz 100 KM
2017 - na rynek wkracza trzecia generacja i30
+ Bezawaryjność, prosta konstrukcja.
+ Przestronne kabiny, zwłaszcza w kombi.
+ Udane zawieszenie, układ kierowniczy nieporównywalnie lepszy niż w poprzedniku.
- Kiepskie wygłuszenie silników i nadkoli.
- W podstawowych wersjach wyposażenia materiały wykończeniowe są niskiej jakości.
- Długi przedni zderzak, łatwo go uszkodzić.
Wersje benzynowe lub 1.6 CRDi w każdym wariancie mocy. Obszerne kombi – może zastąpić nawet auto klasy średniej.
Diesle 1.4 i trudne w odsprzedaży odmiany trzydrzwiowe. Auta po flotach bez dobrze udokumentowanego przebiegu.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt