Nieskomplikowana budowa oraz dosyć niezawodne jednostki napędowe sprawiły, że i30 szybko został w Polsce doceniony.
Tylko dwie wersje nadwoziowe, ale obie udane. Hatchback jest dosyć przestronny, ale kombi bije go na głowę, szczególnie ilością miejsca z tyłu. Wszystko dzięki dłuższemu o 5 cm rozstawowi osi. Ale bagażnik jest znacznie mniejszy niż w Kii Cee'd SW. Fotele mogłyby mieć dłuższe siedziska.
Podstawowy silnik benzynowy jest zupełnie wystarczający, o ile nie korzysta się z często z auta w trasie. Popularny 1.6 to bardzo dobry wybór, jeździ niewiele gorzej niż wersja dwulitrowa (ma pasek, a nie łańcuch rozrządu jak 1.4 i 1.6). Nie zachwyca też dwulitrowy diesel. Pali więcej niż 116-konny 1.6 CRDi, a jeździ tylko trochę lepiej. Ma też dwumasowe koło zamachowe, a 1.6 nie. Słabsza odmiana 90-konna radzi sobie zaskakująco dobrze. DPF w dieslach – w Polsce od połowy 2011 roku.
Większość egzemplarzy trapią raczej drobne usterki. Diesle mogą mięć problem ze świecami żarowymi, mimo że diagnostyka komputerowa na to nie wskazuje. Bardzo często przepalają się żarówki. Oryginalne sprężyny zawieszenia nie są najwyższej jakości.
Na rynku pojawiło się mnóstwo zamienników, ceny samych aut też znacznie spadły. Siostrzana Kia Cee'd jest bardziej poszukiwana.
Można znaleźć auta od pierwszych, prywatnych właścicieli, nawet diesle. Ale ogromna ilość i30 jest po flotach.
Silnik 1.6 CRDi o mocy 90 KM ma niedrogą turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek.
10 000 zł – Już za tyle można znaleźć diesle, ale nie ma co liczyć na niskie przebiegi czy bardzo dobry stan lakieru.
14 000 zł – Łatwiej o wersję benzynową, ale raczej słabszą 1.4. Można znaleźć niezłe diesle z prywatnych rąk.
23 000 zł – Auta z 2012 roku, z małymi przebiegami. Popyt na nie jest dość mały, za tyle można mieć już następcę.
SILNIK | 1.4 CVVT | 1.6 CVVT | 1.6 CVVT | 2.0 | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 2.0 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1396 cm³ | 1591 cm³ | 1591 cm³ | 1975 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1991 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 109 KM | 122 KM | 126 KM | 143 KM | 90 KM | 116 KM | 140 KM |
Maks. moment obr. | 137 Nm | 154 Nm | 157 Nm | 186 Nm | 240 Nm | 255 Nm | 305 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,6 s | 11,1 s | 11,0 s | 10,6 s | 14,0 s | 11,6 s | 10,3 s |
Prędkość maks. | 187 km/h | 192 km/h | 192 km/h | 205 km/h | 172 km/h | 188 km/h | 205 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,2 l/100 km | 7,1 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,5 l/100 km |
2007 - pojawia się i30 hatchback
2008 - do gamy dołącza kombi SW
2009 - produkcja trafia do nowej fabryki w czeskich Noszowicach
2010 - odświeżenie modelu, z gamy znikają obie jednostki dwulitrowe
2011 - pojawia się druga generacja i30
+ Bardzo trwałe silniki Diesla 1.6, do tego wersja 90 konna jest wyjątkowo prosta.
+ Spory wybór, również „benzyniaków”.
+ Przestronność, szczególnie w wersji SW.
- Na rynku jest dużo mocno wyeksploatowanych egzemplarzy poflotowych.
- Przeciętne materiały w kabinie.
- Spore ceny niektórych części w ASO.
Obie wersje nadwozia z silnikami 1.6, zarówno benzynowymi, jak i Diesla. Benzyna 2.0 też nie jest zła, ale więcej pali.
Auta z LPG, mogą być problematyczne. Kombi 1.4 będzie bardzo powolne, gdy się je załaduje np. wakacyjnym bagażem.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 18/24 pkt