Gdyby to był klasyczny kompaktowy SUV, odniósłby spory sukces. Nietypowa stylizacja zniechęca nabywców.
To nietypowy, ale bardzo funkcjonalny samochód. Wnętrze wygodnie mieści cztery osoby. Bagażnik nie jest może rekordowo duży, ale bardzo ustawny. Tylna klapa jest dzielona w poziomie. Dolną część odchyla się tak jak burtę, co ułatwia załadunek lub przewóz nietypowych przedmiotów.
Najłatwiej o wersję z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi. Ta jednostka jest oszczędna i dość dobrze wyciszona, ale nie zapewnia oczekiwanej dynamiki, zwłaszcza jeśli ktoś często jeździ w trasy. Znacznie lepszą propozycją (także pod kątem trwałości) jest silnik 2.0 HDi. Ma 150 lub 163 KM i potrafi bez remontu przejechać choćby 500 tys. km, co w dzisiejszych czasach nie jest już takie naturalne. Odmiany benzynowe 1.6 VTi oraz 1.6 THP to przeciętniaki. Owszem – mają świetne parametry techniczne, ale pod kątem trwałości – rozczarowują.
Problemy sa dwa: nieszczelności pod wtryskiwaczami w dieslach 1.6 HDi oraz rozciągające się rozrządy w silnikach 1.6 THP. Zdarzają się także awarie elektroniki.
To jeden z ciekawszych samochodów na rynku. Można go kupić w okazyjnej cenie, serwisowanie nie jest drogie, niskie będą także rachunki za paliwo.
Dominują dobrze wyposażone wersje przednionapędowe z silnikami 1.6 (benzynowe i wysokoprężne).
18 000 zł – Najtaniej można kupić wersje 1.6 HDi. Nie zachwyca, ale w praktyce okazuje się wystarczająca.
25 000 zł – Już za 25-30 tys. zł, można próbować kupić nieźle wyposażone 3008 z polecanym silnikiem 2.0 HDi.
55 000 zł – Górna granica cen tego modelu na rynku wtórnym. Auta z 2016 roku (wszystkie wersje silnikowe).
SILNIK | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi Aut. |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | t. benz. | t.diesel | t.diesel | t.diesel |
Moc maks. | 120 KM | 150 KM | 109 KM | 150 KM | 163 KM |
Maks. moment obr. | 160 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 340 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,0 s | 8,9 s | 12,2 s | 9,7 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 177 km/h | 202 km/h | 180 km/h | 195 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,3 l/100 km | 8,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,6 l/100 km |
2008 - prezentacja prototypu
2009 - premiera handlowa
2011 - gamę uzupełnia hybryda z napędem na cztery koła
2013 - modernizacja modelu (nowe reflektory, atrapa chłodnicy, wzory tapicerek)
2016 - nowa generacja modelu
+ Wysoka jakość wykończenia.
+ Bardzo funkcjonalne nadwozie.
+ Solidne diesle.
+ Świetnie wyciszone wnętrze.
- Przewidywana wysoka utrata wartości.
- Brak idealnego silnika do LPG.
- Kapryśna elektronika.
Polecamy wszystkie diesle, a najbardziej odmianę 2.0 HDi. Jeśli komuś się nie spieszy, trafi na idealne auto bezwypadkowe.
Wersje benzynowe to zakup podwyższonego ryzyka. Hybrydy nie są złe, ale musi je obejrzeć wyspecjalizowany mechanik.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 6/6
SUMA: 20/24 pkt