Nowy mikrohybrydowy zespół napędowy Peugeota zastąpi stosowany dotąd wariant 1.2 PureTech 130 KM z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. To pierwszy z kroków w realizacji nowej strategii elektryfikacji nazwanej E-Lion.
Podstawowe założenia wspomnianego planu na najbliższą dekadę są takie, że w 2023 r. wszystkie modele z gamy będą zelektryfikowane, w 2025 r. w każdej serii modelowej znajdzie się samochód na prąd, zaś w 2030 roku w Europie Peugeot zamierza sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne.
Przekazano także istotne informacje dotyczące najbliższych premier. W 2023 r. do sprzedaży trafi pokazane wcześniej E-308 w wersji hatchback oraz kombi, pojawi się też E-408, czyli najnowszy kompaktowy liftback o zwiększonym prześwicie.
W drugiej połowie roku przewidziano debiut nowych elektrycznych generacji popularnych SUV-ów – najpierw E-3008, a niedługo po nim większego E-5008. Będą to samochody zbudowane na nowej platformie STLA Medium koncernu Stellantis, a w ofercie znajdą się także warianty z dwoma silnikami i napędem 4x4. Zasięg ma wynosić do 700 km.
Wyraźnej zmianie ma ulec także stylizacja samochodów Peugeota. Co więcej, mają być one lżejsze i w większym stopniu wykorzystywać materiały pochodzące z recyklingu. W 2026 r. planowane jest zaprezentowanie całkiem nowej generacji i-Cockpitu.
Wspomniano także o wprowadzeniu mikrohbrydowych wariantów 48V, a teraz właśnie pokazano pierwsze z nich – w SUV-ach, kompaktowym 3008 i klasy średniej 5008.
Sercem układu jest nowa generacja trzycylindrowego turbodoładowanego benzynowego silnika 1.2 PureTech z turbosprężarką o zmiennej geometrii, łańcuchem zamiast paskiem rozrządu i pracująca w cyklu Millera. Rozwija on teraz 136 KM zamiast 130 KM, ale maksymalny moment obrotowy pozostał na niezmienionym poziomie – 230 Nm przy 1750 obr./mim.
Ponadto w skład napędu hybrydowego wchodzą m.in. nowa 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia e-DCS6, w obudowie której znajduje się silnik elektryczny (rozwija 28 KM oraz 55 Nm) oraz umieszczony pod siedzeniem kierowcy litowo-jonowy akumulator trakcyjny (0,898 kWh).
Na razie Peugeot nie podał osiągów zmodernizowanych 3008 i 5008, ale zważywszy, że podczas pełnego wciśnięcia pedału gazu silnik elektryczny dostarcza chwilowy zastrzyk 12 KM mocy, można się spodziewać, że dynamika obu modeli nieco wzrośnie.
Producent podaje, że zużycie paliwa może być zaś maksymalnie o 15% niższe. Oczywiście największy zysk ma być widoczny podczas jazdy miejskiej, w której najczęściej silnik spalinowy będzie wyłączany (wspomniano nawet o obniżeniu spalania o 2,5 l/100 km). Na drogach lokalnych poza miastem zużycie ma być mniejsze o 0,7 l/100 km zaś na autostradzie wynosić tyle, ile dotąd.
Nowy napęd Hybrid 48V trafi w najbliższym czasie także do innych modeli Peugeota – 208, 2008 oraz 308 i 408.