Ładne i solidne auto za rozsądną kwotę. Używany Peugeot jest ciekawą alternatywą dla dużo droższych modeli z Niemiec i Japonii.
Peugeot 508 miał chociaż częściowo wypełnić lukę po modelach 407 i 607, co wymusiło zaprojektowanie przestronnego wnętrza i dużego bagażnika. Aby rzucić rękawicę niemieckim rywalom, istotnie podniesiono też jakość wykończenia oraz dopracowano elektronikę, która w starszych Peugeotach sprawiała wiele problemów. Jak przystało na francuskie auto, korozja nie występuje.
Rynek wtórny został opanowany przez auta z silnikami wysokoprężnymi (85% ofert). Ale to dobra wiadomość, bo opracowane wraz z BMW benzynowe jednostki 1.6 mają słabe łańcuchy rozrządu, a wersja THP wykazuje też skłonność do odkładania się nagaru w dolocie. Najlepszym źródłem napędu jest dwulitrowy diesel, ale kto jeździ spokojnie, nie powinien też skreślać bazowego 1.6 HDi. Egzotyczną propozycją jest hybryda – w przypadku awarii trudno będzie o serwis, który podejmie się naprawy.
Gdyby problemy z silnikami benzynowymi, 508 byłby wolny istotnych wad konstrukcyjnych. Pozostałe niedomagania to głównie skutek eksploatacyjnego zużycia elementów.
Najdroższe mogą okazać się naprawy silników benzynowych oraz zautomatyzowanych skrzyń. Nie są to jednak popularne konfiguracje.
Ponad 900 aut do wyboru. Ceny ofertowe zwykle są niższe niż w przypadku niemieckich modeli, a stan – lepszy.
19 000 zł – Sprowadzone diesle 1.6 HDi. Nikt nie deklaruje bezwypadkowości, przebiegi często przekraczają 350 tys. km.
35 000 zł – Rozsądny budżet na zakup modelu 508. Auto będzie miało w granicach 200 tys. km przebiegu (z dokumentacją).
78 000 zł – Wersje GT oraz RXH, często z polskich salonów. Mocne diesle pod maską, przebiegi poniżej 150 tys. km.
SILNIK | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi | HYbrid4 | 2.2 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 2179 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 120 KM | 156 KM | 112 KM | 140 KM | 163 KM | 163+37 KM | 204 KM |
Maks. moment obr. | 156 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 340 Nm | 300 Nm | 450 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,5 s | 8,6 s | 11,3 s | 9,8 s | 8,6 s | 9,3 s | 8,2 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 224 km/h | 190 km/h | 210 km/h | 226 km/h | 210 km/h | 234 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,2 l/100 km | 6,2 l/100 km | 4,7 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,9 l/100 km | 3,6 l/100 km | 5,7 l/100 km |
2010 - prezentacja modelu na salonie w Paryżu
2012 - premiera napędu HYbrid4 i wersji RXH
2014 - modernizacja – nowy pas przedni, odświeżona paleta silników
2018 - debiutuje 508 II – wyżej pozycjonowany, pozbawiony ramek na szyby w drzwiach, dostępny też jako liftback
+ Wysoka trwałość mechaniczna.
+ Komfort jazdy, wyposażenie.
+ Korzystne ceny ofertowe, tani serwis.
- Problematyczne silniki benzynowe, żaden nie nadaje się do montażu LPG.
- Wolno działające i trudne w naprawie skrzynie zautomatyzowane (w 1.6 VTi, 1.6 HDi i hybryda).
Kombi z dieslem 2.0 HDi oraz panoramicznym dachem. To praktyczne, oszczędne, ale również efektowne auto dla całej rodziny.
Silnik benzynowy albo zautomatyzowana skrzynia, szczególnie bez historii serwisowej, mogą uprzykrzyć eksploatację samochodu.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6
SUMA: 20/24 pkt