Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 508 I

Peugeot 508 I

Archiwum

Peugeot 508 I

Ładne i solidne auto za rozsądną kwotę. Używany Peugeot jest ciekawą alternatywą dla dużo droższych modeli z Niemiec i Japonii.

  • Lata produkcji: 2010-2018
  • Silniki: benz. 1.6 (120-165 KM), diesle 1.6-2.2 (115-204 KM)
  • Wersje: sed, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 479-481/282 cm, szerokość/wysokość: 185/146-153 cm, bagażnik: sed 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Peugeot 508 miał chociaż częściowo wypełnić lukę po modelach 407 i 607, co wymusiło zaprojektowanie przestronnego wnętrza i dużego bagażnika. Aby rzucić rękawicę niemieckim rywalom, istotnie podniesiono też jakość wykończenia oraz dopracowano elektronikę, która w starszych Peugeotach sprawiała wiele problemów. Jak przystało na francuskie auto, korozja nie występuje.

Peugeot-508-I_3
Wnętrze urządzono „po niemiecku” – bez specjalnego polotu, ale z poszanowaniem zasad ergonomii.

SILNIKI

Rynek wtórny został opanowany przez auta z silnikami wysokoprężnymi (85% ofert). Ale to dobra wiadomość, bo opracowane wraz z BMW benzynowe jednostki 1.6 mają słabe łańcuchy rozrządu, a wersja THP wykazuje też skłonność do odkładania się nagaru w dolocie. Najlepszym źródłem napędu jest dwulitrowy diesel, ale kto jeździ spokojnie, nie powinien też skreślać bazowego 1.6 HDi. Egzotyczną propozycją jest hybryda – w przypadku awarii trudno będzie o serwis, który podejmie się naprawy.

AWARYJNOŚĆ

Gdyby problemy z silnikami benzynowymi, 508 byłby wolny istotnych wad konstrukcyjnych. Pozostałe niedomagania to głównie skutek eksploatacyjnego zużycia elementów.

KOSZTY

Najdroższe mogą okazać się naprawy silników benzynowych oraz zautomatyzowanych skrzyń. Nie są to jednak popularne konfiguracje.

SYTUACJA RYNKOWA

Ponad 900 aut do wyboru. Ceny ofertowe zwykle są niższe niż w przypadku niemieckich modeli, a stan – lepszy.

Peugeot-508-I_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • W gamie były dwie hybrydy z dieslem 2.0 HDi. Pod oznaczeniem HYbrid4 oferowano sedana, natomiast jako RXH – uterenowione kombi. Obie odmiany miały napęd 4x4 (silnik elektryczny napędzał tylne koła). Od liftingu RXH stał się pakietem stylistycznym.
  • W celu poprawy prowadzenia topową wersję 2.0/2.2 HDi GT wyposażono w wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi, które jest jednak droższe w serwisie.

CENY

19 000 zł – Sprowadzone diesle 1.6 HDi. Nikt nie deklaruje bezwypadkowości, przebiegi często przekraczają 350 tys. km.
35 000 zł – Rozsądny budżet na zakup modelu 508. Auto będzie miało w granicach 200 tys. km przebiegu (z dokumentacją).
78 000 zł – Wersje GT oraz RXH, często z polskich salonów. Mocne diesle pod maską, przebiegi poniżej 150 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi HYbrid4 2.2 HDi
Pojemność skokowa 1598 cm³ 1598 cm³ 1560 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 2179 cm³
Zasilanie benzynowy benz. turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 120 KM 156 KM 112 KM 140 KM 163 KM 163+37 KM 204 KM
Maks. moment obr. 156 Nm 240 Nm 240 Nm 320 Nm 340 Nm 300 Nm 450 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,5 s 8,6 s 11,3 s 9,8 s 8,6 s 9,3 s 8,2 s
Prędkość maks. 203 km/h 224 km/h 190 km/h 210 km/h 226 km/h 210 km/h 234 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 4,7 l/100 km 4,6 l/100 km 4,9 l/100 km 3,6 l/100 km 5,7 l/100 km

HISTORIA MODELU

2010 - prezentacja modelu na salonie w Paryżu
2012 - premiera napędu HYbrid4 i wersji RXH
2014 - modernizacja – nowy pas przedni, odświeżona paleta silników
2018 - debiutuje 508 II – wyżej pozycjonowany, pozbawiony ramek na szyby w drzwiach, dostępny też jako liftback

Peugeot-508-RXH_4
Uterenowiona wersja RXH.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Zawodny napęd rozrządu w 1.6 VTi/THP
    Zbyt słaby napinacz i rzadkie wymiany oleju przyspieszają zużycie łańcucha rozrządu.
    Koszt wymiany rozrządu: od 1200 zł
  • Stukanie amortyzatorów
    Przed podjęciem decyzji o ich wymianie, warto sprawdzić siłę tłumienia. Amortyzatory mogą hałasować, ale pozostawać sprawne.
  • Wycieki oleju z turbodiesli
    Przy wysokich przebiegach może sączyć się olej. Koszt usunięcia zależy od położenia wycieku.
    Koszt naprawy: 200-800 zł
  • Problemy z wyposażeniem elektrycznym
    Usterki, np. systemu podnoszenia klapy czy zawieszania się systemu multimedialnego nie mają charakteru plagi.

ZALETY I WADY

+ Wysoka trwałość mechaniczna.
+ Komfort jazdy, wyposażenie.
+ Korzystne ceny ofertowe, tani serwis.

- Problematyczne silniki benzynowe, żaden nie nadaje się do montażu LPG.
- Wolno działające i trudne w naprawie skrzynie zautomatyzowane (w 1.6 VTi, 1.6 HDi i hybryda).

WARTO KUPIĆ

Kombi z dieslem 2.0 HDi oraz panoramicznym dachem. To praktyczne, oszczędne, ale również efektowne auto dla całej rodziny.

UWAŻAJ NA

Silnik benzynowy albo zautomatyzowana skrzynia, szczególnie bez historii serwisowej, mogą uprzykrzyć eksploatację samochodu.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6

SUMA: 20/24 pkt

Czytaj także