Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 508 przód

Face lifting Peugeota klasy średniej – 508 po modernizacji

Face lifting Peugeota klasy średniej – 508 po modernizacji

Modyfikacje Peugeota 508 objęły m.in. design, usprawnienie systemu multimedialnego, a gamę jednostek napędowych uzupełniono o jeszcze jedną wersję hybrydową plug-in.

Od dłuższego czasu Peugeot konsekwentnie stawia na spójny, charakterystyczny i wyjątkowo atrakcyjny design swoich pojazdów. Nie da się ukryć, że na tle w większości dość klasycznie stylizowanych samochodów klasy średniej 508 wyróżnia się dynamicznym wyglądem, który, jak się okazuje, dobrze znosi próbę czasu.

Od prezentacji drugiej generacji tego modelu upłynęło już przecież pięć lat, a zarówno sedan, jak i kombi nadal prezentują się świeżo i nietuzinkowo.

Peugeot przeprowadził właśnie modernizację 508, która w zasadniczej części skupiła się na przedniej części karoserii. W porównaniu z modelem przed liftingiem zmieniły się reflektory (są teraz węższe i standardowo matrycowe) i światła do jazdy dziennej (są potrójne, a nie pojedyncze), inaczej zaprojektowano zderzak i grill, który jest z nim w zasadzie zintegrowany i ozdabia go nowe logo francuskiej marki.

Nieco inaczej wyglądają ponadto diodowe tylne lampy zespolone, a na pasie pomiędzy nimi nie ma teraz logotypu a napis Peugeot.

Oprócz tego wprowadzono trzy kolory lakierów (biały, niebieski i szary) i nowe wzory aluminiowych obręczy.

Kabina, z charakterystycznym dla Peugeota rozwiązaniem i-Cockpit (na zegary patrzy się ponad małą, kanciasta kierownicą) zmieniła się w mniejszym stopniu. Zamiast dźwigni automatu stosowany jest teraz, znany z innych modeli Peugeota, niewielki przełącznik, a 12-calowe cyfrowe wskaźniki otrzymały kolejne tryby wyświetlania danych.

Zmodernizowano także system multimedialny z 10-calowym dotykowym ekranem (Peugeot i-Connect Advanced) wyposażony w nawigację online TomTom, asystenta głosowego OK Peugeot (ma radzić sobie z rozpoznawaniem naturalnej mowy) oraz realizujący zdalne aktualizacje.

W gamie jednostek napędowych jest tylko jedna nowość – to słabsza wersja hybrydowa typu plug-in o mocy 180 KM. Ponadto w ofercie pozostają PHEV 225 KM oraz benzynowy wariant 1.2 R3 turbo (130 KM), a także turbodiesel 1.5 R4 (130 KM).

Co ciekawe, w 508 nie wprowadzono zaprezentowanych niedawno wariantów MHEV z nową generacją silnika 1.2 PureTech (136 KM) i dwusprzęgłową skrzynią biegów. W Europie niedostępny jest silnik 1.6 turbo rozwijający 218 KM – przeznaczono go m.in. na rynki Afryki i Azji. Na szczycie gamy znajduje się 360-konna hybryda plug-in z napędem na cztery koła.

Wszystkie jednostki są seryjnie połączone z 8-biegową automatyczna przekładnią.

Peugeot 508 będzie dostępny nadal jako sedan i kombi, w wersjach wyposażenia Allure, GT oraz topowej Peugeot Sport Engineered (tylko wariant 360 KM). Auta trafią do sprzedaży w czerwcu 2023 roku.

peugeot-508-przod
Największe zmiany w 508 zaszły z przodu.
Peugeot
peugeot-508-tyl
Tylne lampy mają zmienioną tzw. sygnaturę świetlną.
Peugeot
peugeot-508-SW-przod
Topowa sportowa wersja wyróżnia się detalami stylizacji.
Peugeot
peugeot-508-SW-tyl
Najmocniejszy wariant 508 to hybryda plug-in z napędem 4x4 rozwijająca 360 KM.
Peugeot
peugeot-508-deska-rodzdzielcza
Z konsoli centralnej zniknęła dźwignia biegów. Zastąpił ją przełącznik i dwa małe przyciski do uruchamiania trybów P i B (odzysk energii w hybrydach).
Peugeot

Czytaj także