Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Maserati GranTurismo

3 silniki i ok. 2,0 s od 0 do 100 km/h – Maserati GranTurismo

3 silniki i ok. 2,0 s od 0 do 100 km/h – Maserati GranTurismo

Nowa generacja GranTurismo będzie pierwszym osobowym Maserati dostępnym z napędem elektrycznym. Oto oficjalne zdjęcia.

  • Druga generacja GranTurismo
  • Nowa aluminiowa rama przestrzenna
  • W gamie zapewne także wersje hybrydowe i spalinowe

Obecna sytuacja jest dla Maserati kompletnie wyjątkowa. Pierwszy raz w historii produkcji drogowych samochodów Maserati nie wytwarza bowiem przedniosilnikowego coupe. Na liniach powstaje wyłącznie coupe z V6 umieszczonym między kabiną pasażerską a tylną osią, czyli MC20.

Zmieni się to w 2022 r., kiedy ruszy produkcja drugiej generacji modelu GranTurismo. Maserati właśnie ujawniło pierwsze zdjęcia przedprodukcyjnej wersji tego modelu z karoserią ukrytą pod kamuflażem. W marcu 2021 r. w Magazynie Auto publikowaliśmy nieoficjalne zdjęcia wcześniejszego prototypu GranTurismo, który nie miał jeszcze własnej karoserii i korzystał z odpowiednio przystosowanego nadwozia Alfy Romeo Giulii (Alfa Romeo i Maserati należą do koncernu Stellantis).

Osiągi elektrycznego GranTurismo

Nowe Maserati GranTurismo będzie pierwszym osobowym autem tej firmy dostępnym w wersji elektrycznej. Do samochodu mają trafić trzy silniki, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie około dwóch sekund. Prędkość maksymalna elektrycznej wersji GranTurismo przekroczy 300 km/h.

W gamie mogą się także znaleźć odmiana z napędem hybrydowym i zasilana wyłącznie silnikiem spalinowym. Wszystkie wersje otrzymają rozwiązania z zakresu aktywnej aerodynamiki.  

Maserati GranTurismo II oparto na kompletnie nowej aluminiowej ramie przestrzennej. Na bazie tej lekkiej konstrukcji może powstać nie tylko coupe, ale także kabriolet. Nowe Maserati GranCabrio też jest spodziewane w 2022 r.

Z pierwszych oficjalnych zdjęć wynika, że proporcjami nowe GranTurismo nawiązuje do poprzednika. To zupełnie zrozumiałe, biorąc pod uwagę, jak duży sukces odniósł ten model.

Wielki sukces GranTurismo

Produkcja pierwszej generacji GranTurismo ruszyła w 2007 r. W 2010 r. debiutowała wersja kabriolet, czyli GranCabrio. Do listopada 2019 r. powstało łącznie ponad 40 tys. sztuk tych aut. To prawie dwa razy więcej niż słynnego modelu Biturbo i jego pochodnych (np. Karif, Shamal, Racing i Ghibli) wytwarzanych w latach 1982-1998.

Wraz z nowym GranTurismo Maserati zacznie stopniowo przechodzić na elektromobilność. Elektryczne wersje mają mieć także model MC20 oraz następne generacje SUV-a Levante i limuzyny Quattroporte.

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo drugiej generacji w kamuflażu na ulicy w Modenie.
Maserati
Maserati GranTurismo
Proporcje nowego Maserati GranTurismo będą zbliżone do poprzednika.
Maserati
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo II może być dostępne także w wersji hybrydowej. Wówczas silnik spalinowy V6 znajdzie się z przodu.
Maserati
Maserati GranTurismo
Wcześniejszy przedprodukcyjny prototyp Maserati GranTurismo II korzystał z odpowiednio przystosowanej karoserii Alfy Romeo Giulii.
Carpix

Czytaj także