Pod tą zmodyfikowaną karoserią Alfy Romeo kryje się nowe Maserati, które przyspieszy od 0 do100 km/h w ok. 2,0 s.
Na pozór ten samochód wygląda jak Alfa Romeo Giulia, ale nienaturalnie długa pokrywa silnika i bardzo szerokie błotniki wskazują, że chodzi o jakiś zupełnie inny model. Tak jest w istocie, ponieważ pod tą odpowiednio zmodyfikowaną karoserią Giulii kryje się nowa generacja Maserati GranTurismo.
Alfa Romeo i Maserati należą do koncernu Stellantis. Karoseria nowego GranTurismo najwyraźniej nie jest jeszcze gotowa, więc do testów platformy, układu napędowego i zawieszenia użyto karoserii pochodzącej od koncernowego partnera.
Nowe GranTurismo ma się pojawić w 2022 r. wraz z wersją kabriolet, czyli GranCabrio. Oba modele oparto na nowej aluminiowej ramie przestrzennej. W gamie mogą się znaleźć dwie wersje: elektryczna i hybrydowa, choć odmiana zasilana wyłącznie silnikiem spalinowym też nie jest wykluczona. Spalinowe i hybrydowe wersje najpewniej skorzystają z nowej jednostki Nettuno, czyli 3-litrowego turbodoładowanego V6. Elektryczna trzysilnikowa odmiana ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w około dwie sekundy.
Ani GranTurismo, ani GranCabrio nie wyprą z gamy przedstawionego w zeszłym roku coupe MC20. Auta za bardzo różnią się od siebie charakterem. Oferta MC20 też się wzbogaci o wersję cabrio i odmianę z napędem elektrycznym. Następne generacje Maserati Quattroporte i Levante również będą dostępne m.in. w wersjach elektrycznych.