Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
BMW M3 Touring

Pierwszy raz na rynku – BMW M3 Touring

W 2022 r. na rynek ma trafić pierwsze w historii kombi klasy średniej BMW z serii M. W topowej wersji auto może rozwijać 530 KM.

  • Pierwsze seryjne M3 kombi
  • Kilka wersji mocy: 480, 510 i 530 KM
  • BMW już 20 lat temu rozważało produkcję takiego auta

Oto kilka nieoficjalnych zdjęć jednej z najciekawszych nowości spod znaku BMW M. Chodzi o pierwsze w historii seryjne M3 Touring. Na zdjęciach karoserię samochodu skrywa specjalny kamuflaż.

Auto zasili gamę najnowszego M3, przedstawionego wczesną jesienią 2020 r. M3 Touring najprawdopodobniej otrzyma turbodoładowany, rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 2993 cm3. Jednostka ta będzie dostępna w co najmniej dwóch wersjach mocy: 480 KM w odmianie M3 i 510 KM w wariancie M3 Competition. Maksymalny moment obrotowy wyniesie odpowiednio 550 i 650 Nm. W grę wchodzi także jeszcze mocniejsza wersja, czyli M3 CS Touring, która rozwinie minimum 530 KM. Odmiana CS ma być lżejsza od Competition o ok. 50 kg.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić: 4,2 s dla M3 Touring, 3,9 s dla M3 Competition Touring i 3,6 s dla M3 CS Touring.

BMW M3 Touring ma być dostępne w dwóch wersjach napędu: tylnym i na cztery koła. W tym drugim znajdzie się tryb, w którym moc będzie kierowana wyłącznie na tylną oś.

Kombi spod znaku M3 wyróżnią np. potężny pionowy grill, inne wloty powietrza w przednim zderzaku i obudowy bocznych lusterek, dyfuzor w tylnym zderzaku i cztery końcówki układu wydechowego o średnicy 10 cm. W zależności od wersji dach zostanie wykonany ze stali albo z włókien węglowych.

Standardowo w M3 Touring mają być montowane 18-calowe obręcze kół z przodu i 19-calowe z tyłu. Samochód będzie dostępny z karbonowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi.

Nowe M3 Touring może otrzymać kod fabryczny G81. M3 Limuzyna nosi bowiem oznaczenie G80, M4 Coupe G82, a M4 Cabrio G83. Z kolei sedan serii 3 to G20, a wersja kombi G21.

To będzie dopiero trzecie seryjne kombi w historii BMW M (nie licząc shooting brake'a BMW M Coupe z lat 1998-2002). Pierwszym było przedstawione w 1992 r. 340-konne M5 E34, drugim 507-konne M5 Touring E61, które debiutowało w 2007 r. Pierwsze powstało w liczbie około 900 sztuk, drugie – 1025 sztuk.

W 2000 r. powstało prototypowe M3 Touring na bazie generacji E46. Firma rozważała wprowadzenie takiego samochodu do produkcji, ale w końcu zarzuciła ten plan. Auto mogłoby otrzymać rzędowy sześciocylindrowy silnik 3.25 o mocy 343 KM.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring będzie jedynym kombi serii 3 z tak dużym pionowym grillem.
Carpix
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring może zostać przedstawione już w 2022 r.
Carpix
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring standardowo ma otrzymać 18-calowe obręcze kół z przodu i 19-calowe z tyłu.
Carpix
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring w topowej wersji CS może przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,6 s.
Carpix
BMW M3 Touring
BMW serii 3 Touring w wersji M będzie się wyróżniać np. czterema końcówkami układu wydechowego.
Carpix
BMW M3 Touring E46
BMW w 2000 r. zbudowało to prototypowe M3 Touring na bazie serii E46, ale nie zdecydowało się go wprowadzić do produkcji.
BMW

Czytaj także