Bora była pierwszym drogowym Maserati z silnikiem między kabiną a tylną osią i debiutowała, kiedy większość udziałów tej włoskiej firmy należała do Citroena.
W tym roku mija 50 lat od debiutu Bory, jednego z najbardziej znaczących samochodów w historii Maserati. To właśnie w nim silnik umieszczono między kabiną a tylną osią, wcześniej takiego rozwiązania nie miało żadne drogowe auto tego producenta. Pierwsze wyścigowe Maserati z taką lokalizacją jednostki napędowej pojawiło się 10 lat wcześniej, w 1961 r. Bora została także pierwszym Maserati z niezależnym zawieszeniem czterech kół.
Bora debiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 1971 r. Wówczas większościowe udziały Maserati należały do Citroena. Francuska firma nabyła je trzy lata wcześniej, w 1968 r., i sprzedała w 1975 r.
Design Bory to dzieło biura kierowanego przez słynnego Giorgio Giugiaro. Klinowata sylwetka robi wrażenie, podobnie jak chowane reflektory, które znacząco poprawiały aerodynamikę samochodu. Pierwszym drogowym Maserati z takim rozwiązaniem było przedstawione w 1966 r. Ghibli, ostatnim – Merak, którego produkcję skończono w 1983 r.
Bora ma 434 cm długości, 177 cm szerokości i 113 cm wysokości. Rozstaw osi: 260 cm. To dwuosobowe coupe waży około 1400 kg.
Początkowo Borę napędzał 4,7-litrowy silnik V8 o mocy 310 KM. W 1973 r. pojawiła się odmiana z 4,9-litrową jednostką napędową rozwijającą już 335 KM. Prędkość maksymalna mocniejszej wersji nieznacznie przekracza 280 km/h.
Borę wytwarzano do 1978 r. W tym czasie wyprodukowano 564 sztuki tego modelu. Popyt byłby pewnie wyższy, gdyby nie gwałtowny skok cen paliw w latach 70., który bardzo negatywnie wpłynął na sprzedaż sportowych samochodów.