Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Wersja z łagodną hybrydą – Maserati Levante Hybrid

Dwie nowości w gamie jedynego SUV-a Maserati: wersja z systemem łagodnej hybrydy i odmiana na 95-lecie startów firmy w wyścigach

  • 330 KM, 0-100 km/h w 6,0 s i łagodna hybryda
  • Jeszcze lepsze rozłożenie masy na osie
  • Układ mild hybrid nie wpływa na pojemność bagażnika

Gamę Maserati Levante uzupełni wersja Hybrid, którą wyposażono w układ tzw. łagodnej hybrydy czyli mild hybrid z alternatoro-rozrusznikiem. System odzyskuje energię podczas wytracania prędkości i hamowania. Dwulitrowy turbodoładowany silnik ma 330 KM, a 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest rozwijane przy 2250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje sześć sekund, prędkość maksymalna przekracza 240 km/h.

Wersja Hybrid ma jeszcze lepsze rozłożenie masy na osie od reszty odmian Levante, ponieważ dodatkowy akumulator trafił w okolice tylnej osi. Nie wpłynęło to na bazową pojemność bagażnika. Pozostała ona bez zmian i wynosi 580 l. Hybrid mierzy 501 cm długości, 198 cm szerokości i 169 cm wysokości, czyli dokładnie tyle, ile większość wersji Levante.

Maserati przedstawiło też jeszcze jedną odmianę Levante. To edycja specjalna o nazwie F Tributo. Nawiązuje ona nie tylko do przypadającej w tym roku 95. rocznicy pierwszego startu Maserati w wyścigu (w 1926 r. Alfieri Maserati prowadząc model Tipo 26, wygrał w swojej klasie w słynnym Targa Florio), ale i do tradycji związanych z Formułą 1. Maserati zadebiutowało w niej w 1954 r. modelem 250F, który prowadził legendarny Juan Manuel Fangio.

To właśnie od pierwszej litery jego nazwiska wzięła nazwę nowa edycja specjalna Levante. Bolid Fangio miał żółty pas okalający przedni wlot powietrza, w Levante F Tributo Special Edition żółte są np. zaciski tarcz hamulcowych i szwy tapicerki. F Tributo wyposażono w 21-calowe obręcze kół i jest dostępne w dwóch kolorach lakieru: Rosso Tributo i Azzurro Tributo. Maserati przedstawiło także model Ghibli w wersji F Tributo Special Edition. Firma na razie nie podaje, z jakimi silnikami będą dostępne rocznicowe edycje Ghibli i Levante.

LevantH
Levante Hybrid ma alternatoro-rozrusznik i potrafi odzyskiwać energię podczas wytracania prędkości i hamowania.
Maserati
LevantRear
Levante Hybrid ma standardowo 19-calowe obręcze kół.
MaseRATI
LevantRuch
Maserati Levante Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s.
Maserati
LevantDash
W wersji Hybrid nie zabrakło typowego dla Maserati owalnego zegarka w środkowej konsoli.
Maserati
LevantF
Maserati Levante F Tributo Special Edition wyróżniają np. żółte zaciski tarcz hamulcowych i obwódki obręczy kół nawiązujące do żółtego akcentu Maserati 250F, słynnego bolidu F1 z lat 50.
Maserati

Czytaj także