Elektryczny wariant modelu X3 z napędem tylko na tylne koła.
Pierwszego elektrycznego SUV-a BMW opracowano na X3, jest on zatem bezpośrednim rywalem dla Mercedesa EQC, Audi e-trona i Jaguara I-Pace'a. W porównaniu z nimi BMW zdecydowało się jednak na zastosowanie jednego silnika i napędu tylko na tylne koła. Do dyspozycji jest tutaj 286 KM i 400 Nm. iX3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s i rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość 180 km/h. Umieszczone pod podłogą akumulatory mają pojemność 80 kWh (netto: 74 kWh), co ma zapewnić zasięg 460 km (wg WLTP). Średnie zużycie energii ma wynosić 18,5-19,5 kWh na 100 km.
W porównaniu z „normalnym” X3 elektryczny wariant ma o 2,5 cm zmniejszony prześwit (z 20,4 do 17,9 cm), a jego masa to 2185 kg (jest o 255 kg większa niż X3 z dieslem 3.0 R6 o takiej samej mocy). Bagażnik mieści 510 l (o 40 l mniej niż w X3).