Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Bugatti Chiron, Rimac Nevera

Bugatti oraz Rimac utworzą spółkę joint venture

W czwartym kwartale tego roku powstanie firma Bugatti-Rimac, która będzie wspólnie opracowywać nowe modele obu marek.

Droga, jaką przeszedł Mate Rimac, wydaje się iście baśniowa. Od wizjonera zaczynającego dekadę temu w garażu (z ośmioma osobami), po właściciela firmy, z siedzibą w Chorwacji, której ogromny potencjał dostrzegło Porsche, kupując w 2018 r. jej pierwsze udziały. Firmy zatrudniającej teraz ponad 1000 osób, tworzącej rozwiązania elektrycznego napędu dla wielkich koncernów, i która była w stanie zbudować od podstaw supersamochód przyćmiewający pojazdy konkurencji.

Nowa firma – Bugatti-Rimac

Teraz Mate Rimac będzie mógł się pochwalić jeszcze jednym osiągnięciem – zostanie szefem spółki joint venture, w skład której wejdą Rimac Automobili oraz słynna marka Bugatti. Udziały w niej obejmą w 45% Porsche i w 55% powołana do życia Rimac Group (dość skomplikowaną strukturę własnościową prezentujemy na zdjęciu poniżej). Z kolei Rimac Technology, czyli nowo  wydzielony oddział konstruujący, produkujący i dostarczający rozwiązania z dziedziny elektromobilności dla innych firm, będzie niezależny.

Bugatti i Rimac pozostaną osobnymi markami, z oddzielnymi fabrykami (będą w nich powstawać obecne auta: Chiron i Nevera) i sieciami sprzedaży. Spółka Bugatti-Rimac (której główna siedziba ma się znaleźć w tworzonym Rimac Campus nieopodal Zagrzebia) będzie zaś odpowiedzialna za tworzenie nowych modeli dla obu marek. Można się zatem spodziewać, że nadejdzie taki moment, iż gama Bugatti poszerzy się o samochód „na prąd”. W końcu trudno sobie wyobrazić, by całe to przedsięwzięcie miało na celu stworzenie Rimaca z ogromnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Oliver Blume, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG tak skomentował powstanie spółki Bugatti-Rimac:

Łączymy doświadczenie Bugatti w świecie hipersamochodów z niesamowitą innowacyjnością Rimaca na bardzo obiecującym polu elektomobilności. Bugatti wnosi do spółki ogromne tradycje, lojalną bazę klientów oraz globalną sieć dealerów. Rimac, poza technologią, zapewnia także nowe spojrzenie na rozwój i organizację działania.

Z kolei Mate Rimac powiedział m.in.:

Trudno mi wyrazić, jak jestem podekscytowany, że łączymy wiedzę, potencjał, technologie i wartości obu marek, by w przyszłości stworzyć naprawdę wyjątkowe projekty.

Bugatti Chiron Super Sport przód
Chiron z silnikiem 8.0 W16 1500-1600 KM (w zależności od wersji auta) to obecnie jedyny model Bugatti. Powstaje w Molsheim we Francji.
Bugatti
Rimac Nevera przód
Rimac Nevera to elektryczny supersamochód z czterema silnikami rozwijającymi łącznie 1914 M i 2360 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/ trwa 1,97 s, prędkość maksymalna to 412 km/h. Zasięg: 550 km.
Rimac
Bugatti Riimac struktura własności
Tak przedstawia się struktura własności spółki Bugatti-Rimac.
Rimac
Rimac Campus
Tak ma wyglądać Rimac Campus, w którym m.in. znajdzie się siedziba nowej spółki Bugatti-Rimac. Jej budowa powinna się zakończyć w 2023 r.  
Rimac

Czytaj także