Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
GMC Sierra 1500

Coraz więcej luksusu w pick-upach – GMC Sierra 1500

GMC

Coraz więcej luksusu w pick-upach – GMC Sierra 1500

GMC zmodernizowało pick-upa z serii Sierra, dodając m.in. wyjątkowo luksusową wersję Denali Ultimate i uterenowiony wariant AT4X.

GMC to marka należąca do koncernu General Motors, a Sierra jest bardzo blisko spokrewniona z Chevroletem Silverado. I właśnie Sierra to kolejny w ostatnim czasie pick-up, który przeszedł modernizację.

W porównaniu z modelem sprzed face liftingu auto wyróżniają m.in. nowe grill, zderzak oraz diodowe reflektory, a także wzory felg i kolory nadwozia.

We wnętrzu zastosowano bardzo duży, 13,4-calowy dotykowy ekran, 12,3-calowe cyfrowe, konfigurowalne wskaźniki, a także kolorowy 15-calowy wyświetlacz przezierny. Przeprojektowano także centralną konsolę oraz wprowadzono nowe materiały wykończeniowe.

System multimedialny bezprzewodowo obsługujący Android Auto i Apple CarPlay oparto na rozwiązaniach Google'a – dostępne są m.in. mapy czy asystent.

Gamę rozszerzono o dwie nowe wersje. Topowa, z najbogatszym wyposażeniem seryjnym nazywa się Denali Ultimate (Denali to najwyższy, mierzący 6190 m n.p.m szczyt Ameryki Północnej, znajdujący się na Alasce). Ma ona nie tylko charakterystyczne elementy stylizacyjne, 22-calowe felgi czy wyjątkową skórzaną tapicerkę, ale także m.in. adaptacyjne zawieszenie i system Super Cruise, czyli połączenie adaptacyjnego tempomatu i układu prowadzenia po pasie ruchu (nie wymaga trzymania rąk na kierownicy).

Drugim z zaprezentowanych właśnie wariantów jest najbardziej terenowy AT4X. Ma on m.in. przeprojektowane zawieszenie o zwiększonym skoku (o 50 mm z przodu i 25 mm z tyłu w porównaniu do wariantu AT4), wysokiej klasy amortyzatory Multimatic DSSV z dodatkową komorą, sprężyny o innej charakterystyce, a także 18-calowe felgi z oponami 265/70R18 Goodyear Wrangler DuraTrac Mud-Terrain oraz osłony podwozia. W układzie przeniesienia napędu zastosowano reduktor oraz przedni i tylny mechanizm różnicowy z elektrycznymi blokadami.

Sierra 1500 oferowana jest z trzema kabinami do wyboru (krótką, przedłużoną i długą). Mierzący – w zależności od wersji – 536 lub 589 cm pick-up ma bogatą gamę jednostek napędowych. Do wyboru są silniki benzynowe 2.7 R4 turbo (314 KM, 569 Nm), 5.3 V8 (360 KM, 519 Nm) oraz 6.2 V8 (426 KM, 623 Nm). Ponadto Sierrę można kupić z trzylitrowym turbodieslem R6 (282 KM, 623 Nm). Bazowa jednostka 4-cylindrowa jest łączona z ośmiobiegowym automatem, a wszystkie pozostałe ze skrzynią o 10 przełożeniach.

GMC Sierra 1500 przód
AT4X to nowy, najbardziej terenowy wariant Sierry 1500.
GMC
GMC Sierra 1500  tył
Mimo że terenowe opony mają rozmiar 265/70 R18, wydają się za małe dla tego potężnego pick-upa. Prześwit wynosi 27,6 cm. 
GMC
GMC Sierra 1500 skrzynia ładunkowa
Klapę skrzyni ładunkowej można przekształcić w stopień. 
GMC
GMC Sierra 1500  przód
Nowy, najbardziej luksusowy wariant Sierry – Denali Ultimate.
GMC
GMC Sierra 1500 tył
Ultimate ma 22-calowe felgi z oponami 275/50.
GMC
GMC Sierra 1500  deska rozdzielcza
Centralna konsola jest lekko zwrócona w stronę kierowcy. W wersji Ultimate m.in. deskę rozdzielczą obszyto skórą.
GMC
GMC Sierra 1500 kierownica
Pick-upy mają coraz bardziej rozbudowane systemy bezpieczeństwa, odpowiadające poziomem zaawansowania tym z aut typowo osobowych. 
GMC
GMC Sierra 1500 siedzenia
Denali Ultimate otrzymuje seryjnie dwukolorową skórzaną tapicerkę.
GMC
GMC Sierra 1500 kanapa
Najdłuższe warianty mają kabiny nieodbiegające przestronnością od dużych SUV-ów.
GMC
GMC Sierra 1500 okładziny deski
Amerykanie uwielbiają takie detale – na tapicerce i listwach ozdobnych wersji Denali znajdują się elementy mapy topograficznej i współrzędne szczytu Denali.
GMC

Czytaj także