Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Duże zmiany w gamie nadwoziowej – Mercedes klasy C

Gama następnej generacji klasy C bardzo się zmieni. Jedną z nowości będzie All-Terrain. 

  • Piąta generacja klasy C trafi do Polski w pierwszym kwartale 2021 r.
  • Wersje Coupe i Kabriolet mają nie otrzymać bezpośrednich następców
  • W gamie pojawi się All-Terrain i jeszcze jedna nowa odmiana

Lada chwila Mercedes oficjalnie przedstawi piątą generację klasy C. Samochód najpierw pojawi się w wersji sedan, która trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2021 r. Kilka miesięcy później poznamy odmianę kombi. Następne wersje nadwoziowe nie będą już miały precedensu w historii tego modelu.

W drugiej połowie 2021 r. w Polsce pojawi się klasa C All-Terrain, czyli uterenowione kombi. Taką samą odmianę ma Mercedes klasy E, jego wersję All-Terrain przedstawiono już w 2016 r.

Na opublikowanych przez nas zdjęciach widać klasę C All-Terrain w kamuflażu. W porównaniu ze zwykłym kombi klasy C nowy All-Terrain będzie mieć wyższy prześwit, w grę wchodzą dodatkowe trzy-cztery centymetry. Inaczej mają wyglądać również przednie i tylne zderzaki, nadkola oraz progi. Ich design zbliży się do estetyki SUV-ów. Kluczowym konkurentem klasy C All-Terrain będzie Audi A4 allroad.

W gamie piątej generacji klasy C ma zabraknąć odmian Coupe i Kabriolet. Wersje coupe i cabrio oparte na modelu czwartej generacji będą jeszcze przez jakiś czas oferowane, równolegle z sedanem, kombi i All-Terrain’em piątej generacji. W 2022 r. firma ma przedstawić prototyp auta, które zajmie miejsce Coupe i Kabrioletu. Na razie trudno jednoznacznie stwierdzić, jaką formę będzie mieć ten model. Jedną z możliwych opcji jest np. sedan-coupe, który uplasowałby się między Mercedesami CLA i CLS. Seryjne auto trafi na rynek na początku 2023 r.

Tym samym liczba wersji nadwoziowych klasy C pozostanie bez zmian. Dziś oferta składa się z Limuzyny, Kombi, Coupe i Kabrioletu, w 2023 r. będziemy mieć Limuzynę, Kombi, All-Terrain’a i jeszcze jedno nadwozie.

Coupe klasy średniej wróciło do gamy Mercedesa w 1997 r., wraz z pierwszą generacją CLK. Jak widać, nie trafiło ono do gamy klasy C, ale zostało oddzielnym modelem. W 1998 r. pojawiło się CLK Cabriolet, pierwszy od wielu lat kabriolet klasy średniej tego producenta. Coupe trafiło do gamy klasy C w 2011 r., czyli dopiero za czasów modelu trzeciej generacji. Kabriolet znalazł się w niej w 2015 r., wzbogacając ofertę klasy C obecnej generacji.

Ciekawym epizodem w historii klasy C było Sport Coupe, czyli przedstawiony w 2000 r. liftback o kompaktowych rozmiarach, który rywalizował m.in. z BMW serii 3 Compact. W 2008 r. klasę C Sport Coupe zastąpił model CLC. Produkowano go do 2011 r. i jak dotąd auto nie ma następcy.

ATOne
Pierwszy raz w historii gama klasy C poszerzy się o wersję All-Terrain.
carpix
ATtwo
Klasa C All-Terrain trafi na polski rynek w drugiej połowie 2021 r.
carpix
ATthree
W porównaniu ze zwykłym kombi klasy C All-Terrain będzie mieć o 3-4 cm większy prześwit.
carpix
ATfour
All-Terrain otrzyma inne zderzaki, nadkola i progi.
carpix
ATfive
Obręcze kół mogą mieć nawet 19 cali średnicy.
carpix
18C1000_038
Wersja Coupe czwartej generacji klasy C ma nie otrzymać bezpośredniego następcy.
17C902_060
Czwarta generacja klasy C to jedyne wcielenie tego modelu, w którego gamie znalazła się odmiana Kabriolet.

Czytaj także