Gama następnej generacji klasy C bardzo się zmieni. Jedną z nowości będzie All-Terrain.
Lada chwila Mercedes oficjalnie przedstawi piątą generację klasy C. Samochód najpierw pojawi się w wersji sedan, która trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2021 r. Kilka miesięcy później poznamy odmianę kombi. Następne wersje nadwoziowe nie będą już miały precedensu w historii tego modelu.
W drugiej połowie 2021 r. w Polsce pojawi się klasa C All-Terrain, czyli uterenowione kombi. Taką samą odmianę ma Mercedes klasy E, jego wersję All-Terrain przedstawiono już w 2016 r.
Na opublikowanych przez nas zdjęciach widać klasę C All-Terrain w kamuflażu. W porównaniu ze zwykłym kombi klasy C nowy All-Terrain będzie mieć wyższy prześwit, w grę wchodzą dodatkowe trzy-cztery centymetry. Inaczej mają wyglądać również przednie i tylne zderzaki, nadkola oraz progi. Ich design zbliży się do estetyki SUV-ów. Kluczowym konkurentem klasy C All-Terrain będzie Audi A4 allroad.
W gamie piątej generacji klasy C ma zabraknąć odmian Coupe i Kabriolet. Wersje coupe i cabrio oparte na modelu czwartej generacji będą jeszcze przez jakiś czas oferowane, równolegle z sedanem, kombi i All-Terrain’em piątej generacji. W 2022 r. firma ma przedstawić prototyp auta, które zajmie miejsce Coupe i Kabrioletu. Na razie trudno jednoznacznie stwierdzić, jaką formę będzie mieć ten model. Jedną z możliwych opcji jest np. sedan-coupe, który uplasowałby się między Mercedesami CLA i CLS. Seryjne auto trafi na rynek na początku 2023 r.
Tym samym liczba wersji nadwoziowych klasy C pozostanie bez zmian. Dziś oferta składa się z Limuzyny, Kombi, Coupe i Kabrioletu, w 2023 r. będziemy mieć Limuzynę, Kombi, All-Terrain’a i jeszcze jedno nadwozie.
Coupe klasy średniej wróciło do gamy Mercedesa w 1997 r., wraz z pierwszą generacją CLK. Jak widać, nie trafiło ono do gamy klasy C, ale zostało oddzielnym modelem. W 1998 r. pojawiło się CLK Cabriolet, pierwszy od wielu lat kabriolet klasy średniej tego producenta. Coupe trafiło do gamy klasy C w 2011 r., czyli dopiero za czasów modelu trzeciej generacji. Kabriolet znalazł się w niej w 2015 r., wzbogacając ofertę klasy C obecnej generacji.
Ciekawym epizodem w historii klasy C było Sport Coupe, czyli przedstawiony w 2000 r. liftback o kompaktowych rozmiarach, który rywalizował m.in. z BMW serii 3 Compact. W 2008 r. klasę C Sport Coupe zastąpił model CLC. Produkowano go do 2011 r. i jak dotąd auto nie ma następcy.