Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Dużo karbonu, hybryda, 680 KM – McLaren Artura

Dużo karbonu, hybryda, 680 KM – McLaren Artura

Dużo karbonu, hybryda, 680 KM – McLaren Artura

Superauto ma kompletnie nową architekturę i układ napędowy.

  • 680-konny napęd hybrydowy z V6
  • Nowa karbonowo-aluminiowa architektura
  • 0-100 km/h: 3,0 s

Artura to najważniejszy McLaren ostatnich kilku lat. Samochód jako pierwszy otrzymał bowiem nową architekturę i układ napędowy. Kluczowymi elementami platformy MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) są karbonowy monokok i umieszczone przed nim oraz za nim aluminiowe ramy pomocnicze.

Hybrydowy układ napędowy Artury składa się z silnika elektrycznego i zupełnie nowej jednostki spalinowej 3.0 V6 z turbodoładowaniem. Wspólnie rozwijają one 680 KM i 720 Nm, przy czym silnik elektryczny w każdej chwili potrafi od razu dostarczyć 225 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe trzy sekundy.

W McLarenie Artura na tonę masy przypada 488 KM. Silnik V6 waży 160 kg, jest więc o 50 kg lżejszy od stosowanego w innych McLarenach V8. Nadwozie wykonano z włókien węglowych i aluminium. Tarcze hamulcowe są z kolei karbonowo-ceramiczne. Z przodu mają 39 cm średnicy, z tyłu 38 cm.

Artura mierzy 454 cm długości, 191 cm szerokości i 119 cm wysokości. Rozstaw osi: 264 cm. W gamie McLarena nowość uplasuje się poniżej modelu 720S. W 2022 r. ofertę może uzupełnić wersja Spider.

artrutaTrack
McLaren Artura przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s.
arturaS
W McLarenie Artura na tonę przypada 488 KM.
arturaF
Karoserię Artury wykonano z karbonu i aluminium.
arturaR
Najpierw coupe, w 2022 r. może się pojawić wersja Spider.
arturaInt
Ekran w środkowej konsoli ma przekątną 8 cali.
arturaEng
Zupełnie nowe V6 ma 2993 cm3 pojemności i turbodoładowanie.
arturaMonokok
Baza McLarena Artura, czyli karbonowy monokok i aluminiowe ramy pomocnicze.  

Czytaj także