Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford E-Transit przód

Elektryczny Transit debiutuje w polskich salonach Forda. Ceny, wersje, wyposażenie

Ford

Elektryczny Transit debiutuje w polskich salonach Forda. Ceny, wersje, wyposażenie

E-Transit jest pierwszym z łącznie pięciu elektrycznych dostawczych Fordów, jakie trafią do salonów do 2024 roku.

E-Transit to największy model dostawczy Forda, jaki będzie oferowany w Europie i jednocześnie pierwszy z całej linii użytkowych „elektryków”. Zastosowano w nim silnik o mocy 184 lub 269 KM (maksymalny moment obrotowy w obu wersjach jest taki sam i wynosi 430 Nm) i napęd na tylne koła.

Akumulatory o pojemności 67 kWh umieszczono pod podłogą auta, dzięki czemu nie mają one wpływu na przestrzeń ładunkową, która maksymalnie pomieści 15,1 m3. Akumulator może być ładowany prądem zmiennym lub prądem stałym. Czas ładowania od 0 do 100% prądem zmiennym o maksymalnej mocy 11,3 kW to 8,2 godziny, a uzupełnienie energii prądem stałym o mocy 115 kW od 15 do 80% zajmuje nieco ponad pół godziny.

Zasięg E-Transita, w zależności od wersji, wynosi od 240 do 308 km. Co ciekawe, zamiast resorów z tyłu obecnych w wersjach spalinowych zastosowano w E-Transicie układ wielowahaczowy.

E-Transit jest oferowany w Polsce w 22 wariantach, z trzema rodzajami nadwozia – van, van brygadowy oraz podwozie do zabudowy.

Jako vana E-Transita można kupić w dwóch wariantach – 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3500 kg) oraz 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4250 kg). Do wyboru są ponadto dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki) oraz trzy rozstawy osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1630 kg w wersji 425 L3H2.

E-Transit van brygadowy występuje zaś w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru jest wysokość dachu – H2 i H3.

E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną można nabyć w serii 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi – L3 i L4.

Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, system multimedialny Sync4 z nawigacją i 12-calowym ekranem (co ciekawe to obecnie najnowocześniejszy system, jaki Ford ma w ofercie, wyposażony m.in. w funkcję zdalnej aktualizacji), elektryczny hamulec postojowy z auto hold czy gumową wykładzinę przedziału ładunkowego. Za dopłatą jest m.in. oferowany system Pro Power OnBoard pozwalający podłączyć do samochodu urządzenia zewnętrzne (np. narzędzia) i korzystać z nich tam, gdzie brakuje innego źródła prądu.

Ceny Forda E-Transita rozpoczynają się od kwoty 226 770 zł (cena detaliczna bez VAT) za podwozie z kabiną (350 L3, 184 KM). Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a brygadowego vana – od 245 660 zł.

Sprzedaż odbywa się w 35 punktach w Polsce, a pierwsze dostawy samochodów przewidziano na IV kwartał 2022 r. Gwarancja na auto trwa 2 lata bez limitu przebiegu, a gwarancja na komponenty wysokonapięciowe wynosi 8 lat lub do przebiegu 160 000 km.

ford_etransit_deska_przod_2
Wyróżnikami elektrycznej wersji, poza gniazdem do ładowania, są niebieskie listwy grilla.  
Ford
ford_etransit_przod
E-Transit będzie oferowany nie tylko z nadwoziami zamkniętymi, ale także do zabudowy.
Ford
ford_etransit_deska_rozdzielcza
Dwunastocalowy ekran wygląda imponująco, ale w aucie użytkowym, często służącym do ciężkiej i niezbyt czystej pracy brak normalnego panelu klimatyzacji może być sporą wadą.
Ford

Czytaj także