Po długiej przerwie do gamy Fiata powraca model Ulysse. Tym razem jako elektryczny van z licznymi wariantami konfiguracji wnętrza.
Po 11-letniej nieobecności van o nazwie Ulysse wraca do oferty Fiata. I jest to powrót na miarę naszych czasów – dostępna będzie jedynie wersja zasilana prądem. Wielu osobom E-Ulysse może się wydawać znajome. To „bliźniak” Citroena SpaceTourera, Peugeota Travellera, Opla Zafiry Life i Toyoty Proace Verso.
Aby umożliwić klientom precyzyjne dopasowanie auta do potrzeb, Fiat proponuje E-Ulysse w dwóch długościach nadwozia, z mniejszym lub większym akumulatorem, oraz 12 konfiguracjach wnętrza w wersji 8-miejscowej i aż 16 konfiguracjach w odmianie 7-miejscowej.
Fotele drugiego i trzeciego rzędu można w prosty sposób przesuwać, składać, a także wyjmować z auta, uzyskując przestrzeń ładunkową na miarę samochodu dostawczego (4200 l lub 4900 l w wersji Long). Maksymalna masa przyczepy to 1 t.
Źródłem mocy jest znany z innych „elektryków” koncernu Stellantis silnik o mocy 136 KM. Do sprawnej jazdy w gąszczu miejskich ulic więcej nie potrzeba. W takich warunkach według Fiata można pokonać do 460 km na ładowaniu (korzystając z trybu jazdy Eco).
Na obwodnicach przydałoby się już więcej mocy – E-Ulysse bez obciążenia waży prawie 2 t, a powiększony o 25 kWh pakiet akumulatorów podnosi masę o ok. 170 kg i dodatkowo ogranicza dynamikę.
Dane techniczne | Fiat E-Ulysse |
---|---|
Silnik | elektryczny |
Moc maksymalna | 136 KM |
Maks. moment obrotowy | 260 Nm |
Pojemność akumulatora | 50/75 kWh |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 130 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,1/13,3 s |
Średnie zużycie energii | b.d. |
Zasięg (wg WLTP) | 231/329 km |
CENA | nieustalona |
Średnie realne zużycie energii na poziomie niecałych 24 kWh/100 km oznacza niskie koszty eksploatacji, konkurencyjne wobec diesla przy aktualnych cenach paliw.
OCENA 3,5/5
Średnie realne zużycie energii na poziomie niecałych 24 kWh/100 km oznacza niskie koszty eksploatacji, konkurencyjne wobec diesla przy aktualnych cenach paliw.
Łukasz Szewczyk, „Motor”