Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Fiat E-Ulysse – przód i bok na ulicy w mieści

Fiat E-Ulysse – pierwsza jazda

Fiat E-Ulysse – pierwsza jazda

Po długiej przerwie do gamy Fiata powraca model Ulysse. Tym razem jako elektryczny van z licznymi wariantami konfiguracji wnętrza.

  • Elektryczny silnik o mocy 136 KM i do 329 km na jednym ładowaniu 
  • 12 lub 16 możliwych konfiguracji wnętrza

Po 11-letniej nieobecności van o nazwie Ulysse wraca do oferty Fiata. I jest to powrót na miarę naszych czasów – dostępna będzie jedynie wersja zasilana prądem. Wielu osobom E-Ulysse może się wydawać znajome. To „bliźniak” Citroena SpaceTourera, Peugeota Travellera, Opla Zafiry Life i Toyoty Proace Verso.

Aby umożliwić klientom precyzyjne dopasowanie auta do potrzeb, Fiat proponuje E-Ulysse w dwóch długościach nadwozia, z mniejszym lub większym akumulatorem, oraz 12 konfiguracjach wnętrza w wersji 8-miejscowej i aż 16 konfiguracjach w odmianie 7-miejscowej.

Fotele drugiego i trzeciego rzędu można w prosty sposób przesuwać, składać, a także wyjmować z auta, uzyskując przestrzeń ładunkową na miarę samochodu dostawczego (4200 l lub 4900 l w wersji Long). Maksymalna masa przyczepy to 1 t.

Źródłem mocy jest znany z innych „elektryków” koncernu Stellantis silnik o mocy 136 KM. Do sprawnej jazdy w gąszczu miejskich ulic więcej nie potrzeba. W takich warunkach według Fiata można pokonać do 460 km na ładowaniu (korzystając z trybu jazdy Eco).

Fiat E-Ulysse – silnik
Koncern Stellantis postawił na unifikację napędu elektrycznego – ten silnik napędza także auta miejskie.

 

Na obwodnicach przydałoby się już więcej mocy – E-Ulysse bez obciążenia waży prawie 2 t, a powiększony o 25 kWh pakiet akumulatorów podnosi masę o ok. 170 kg i dodatkowo ogranicza dynamikę.

Dane techniczne Fiat E-Ulysse
Silnik  elektryczny
Moc maksymalna 136 KM
Maks. moment obrotowy 260 Nm
Pojemność akumulatora 50/75 kWh
Osiągi
Prędkość maksymalna 130 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1/13,3 s
Średnie zużycie energii b.d.
Zasięg (wg WLTP) 231/329 km
CENA nieustalona

Fiat E-Ulysse – naszym zdaniem

Średnie realne zużycie energii na poziomie niecałych 24 kWh/100 km oznacza niskie koszty eksploatacji, konkurencyjne wobec diesla przy aktualnych cenach paliw.

OCENA 3,5/5

Średnie realne zużycie energii na poziomie niecałych 24 kWh/100 km oznacza niskie koszty eksploatacji, konkurencyjne wobec diesla przy aktualnych cenach paliw.

Łukasz Szewczyk, „Motor”

Czytaj także