Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Po 47 latach Ford zakończy produkcję miejskiej Fiesty?

Po 47 latach Ford zakończy produkcję miejskiej Fiesty?

Ford

Po 47 latach Ford zakończy produkcję miejskiej Fiesty?

Od 46 lat jest ikoną segmentu samochodów miejskich. Do tej pory powstało siedem pokoleń Forda Fiesty i wygląda na to, że obecne jest ostatnim – tak przynajmniej donoszą dziennikarze brytyjskiego magazynu Auto Express.

Według nieoficjalnych informacji, do których dotarł Auto Express, produkcja Fiesty dobiegnie końca w połowie 2023 roku. Aby wyjaśnić tę sprawę dziennikarze magazynu skontaktowali się z centralą Forda i usłyszeli poniższą odpowiedź. 

„Przyspieszamy nasze wysiłki w celu przejścia na elektryfikację i dlatego dokonujemy przeglądu naszego portfolio pojazdów, zgodnie z obraną przez nas strategią biznesową. Na razie nie komentujemy spekulacji, a więcej informacji udostępnimy w nadchodzących miesiącach” – powiedział przedstawiciel Forda. 

Ford Fiesta Mk7
Obecna generacja Fiesty zadebiutowała w 2016 roku.
motor

Obecna generacja Fiesty jest wytwarzania w fabryce koncernu w niemieckiej Kolonii. Tyle tylko, że Amerykanie wkrótce planują rozpoczęcie w niej produkcji pojazdów, opartych na architekturze MEB Grupy Volkswagen. Co więcej, mały crossover, czyli Puma, zbudowana na tej samej platformie, co Fiesta, w 2024 roku otrzyma odmianę elektryczną, która ma być montowana w rumuńskiej miejscowości Krajowa, obok spalinowych wariantów tego auta. 

Fiesta w obecnym wcieleniu debiutowała w 2016 roku, natomiast pod koniec trzeciego kwartału zeszłego roku przeszła lifting. Nie był on zbyt obszerny, obejmując m.in. niewielkie zmiany stylistyczne nadwozia, zastosowanie świateł matrycowych, cyfrowych zegarów w kokpicie oraz kilku nowych systemów wsparcia kierowcy.  

I choć los Fiesty wydaje się przesądzony (przynajmniej według doniesień brytyjskich dziennikarzy), według dyrektora ds. transformacji i jakości europejskiej centrali Forda – Stuarta Rowleya – samochód miejski z owalem na osłonie chłodnicy jeszcze pewnego dnia ujrzy światło dzienne. 

„To nie koniec podróży. Do 2030 roku będziemy sprzedawać w Europie pojazdy wyłącznie elektryczne. Nasze plany na przyszłość dopiero się krystalizują” – dodaje Stuart. 

Od momentu wprowadzenia na rynek w połowie lat 70. XX wieku do dnia dzisiejszego nabywców znalazło ponad 16 mln egzemplarzy Fiesty, co czyni ją jednym z najlepiej sprzedających się modeli w historii Forda. 

1976_Ford Fiesta
Fiesta zadebiutowała w 1976 roku.
ford

Pomimo zeszłorocznych poprawek, sytuacja rynkowa Fiesty wcale się nie ożywiła. Wynika to po prostu z coraz mniejszej popularności aut miejskich na rzecz ich uterenowionych odpowiedników, jak choćby Ford Puma czy Renault Captur. 

Co istotne, również przyszłość Focusa, którego produkcja zakończy się w 2025 roku, jest niepewna. 

Czytaj także