Przyjemna w prowadzeniu, ładna i trwała. Fiesta jest bardzo udanym modelem. Trzeba jednak szukać auta z prywatnych rąk, a nie słabej wersji z floty.
Fiesta ma atrakcyjne i całkiem przestronne wnętrze oraz duży bagażnik. Dopasowanie auta do potrzeb kierowcy ułatwia szerokie spektrum wersji nadwoziowych – dostępny jest 3- i 5-drzwiowy hatchback, van oraz sedan (tylko na wybrane rynki)
Dobrym wyborem są opracowane z Yamahą silniki benzynowe 1.25 i 1.4. Kto szuka lepszych osiągów, powinien szukać odmian 1.6 oraz zastępującej ją 1.0 EcoBoost. Diesle projektu Forda i koncernu PSA są oszczędne, trwałe i kulturalne. Optymalny jest 1.6 HDi w wersji 90/95 KM. Silniki 1.4/1.5 TDCi palą niewiele mniej, ale są dużo bardziej ospałe.
Fiesta należy do najtrwalszych miejskich aut. Nie występują w niej nawet znane z innych modeli Forda problemy z korozją. Instalacja gazowa w używanym aucie może zwiastować problemy – głowice Fordów nie przepadają za tym alternatywnym paliwem. Problemem w dieslach są wypalone podkładki pod wtryskiwaczami.
Podobnie jak większe Fordy także Fiesta jest relatywnie tania w zakupie i utrzymaniu. Procentuje m.in. baza zamienników.
W ogromnej liczbie ponad 1700 egzemplarzy nie brakuje aut po flotach – zdradzają je niemetaliczne kolory nadwozia (często biały, czerwony lub granatowy), wysokie przebiegi i diesle pod maską.
Silniki EcoBoost mają bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie.
7000 zł – Sprowadzone poflotowe i zwykle niezarejestrowane w Polsce Fiesty, które przejeździły 250-300 tys. km.
20 000 zł – Optymalny budżet, który pozwoli na znalezienie zadbanej Fiesty z prywatnych rąk i z polskiego salonu.
56 000 zł – Flagowe Fiesty ST200 w idealnym stanie. Pojedyncze słabsze auta z kompletnym wyposażeniem.
SILNIK | 1.0 EcoBoost | 1.25 16V | 1.25 16V | 1.4 16V | 1.6 16V | 1.6 ST 200 | 1.4 TDCi | 1.5 TDCi | 1.6 TDCi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm³ | 1242 cm³ | 1242 cm³ | 1388 cm³ | 1596 cm³ | 1596 cm³ | 1399 cm³ | 1499 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie/rozrząd | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | t. diesel | t. diesel | t. diesel |
Moc maks. | 80 KM | 60 KM | 82 KM | 96 KM | 120 KM | 215 KM | 70 KM | 75 KM | 95 KM |
Maks. moment obr. | 105 Nm | 109 Nm | 114 Nm | 128 Nm | 152 Nm | 320 Nm | 160 Nm | 185 Nm | 205 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,9 s | 16,9 s | 13,3 s | 12,2 s | 9,9 s | 6,7 s | 14,8 s | 13,5 s | 11,8 s |
Prędkość maks. | 165 km/h | 152 km/h | 168 km/h | 175 km/h | 193 km/h | 230 km/h | 162 km/h | 167 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,1 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,2 l/100 km | 5,0 l/100 km |
2008 - premiera Fiesty opisywanej generacji, która najczęściej jest oznaczana jako VII odsłona modelu.
2009 - wersja 1.4 z LPG, Fiesta Van
2012 - wersja 1.0 EcoBoost, modernizacja
2013 - Fiesta ST z silnikiem 1.6 EcoBoost
2017 - kolejna generacja Fiesty
Wycieki oleju z zespołu napędowego
W starszych autach uszczelnienia mogą wymagać silnik oraz skrzynia biegów.
Koszt naprawy: od 200 zł
+ Ogólna wysoka trwałość mechaniczna.
+ Wiele udanych silników w palecie.
+ Ponadprzeciętna radość z prowadzenia.
+ Niskie koszty utrzymania.
- Stopień wyeksploatowania tanich aut.
- Ograniczona liczba aut z prywatnych rąk.
- Brak optymalnego silnika do LPG.
Warto zainteresować się benzynowymi silnikami 1.25, 1.4 i 1.6 oraz dieslem 1.6 TDCi z udokumentowanym przebiegiem.
Bazowe odmiany silnikowe są bardzo ospałe. „Okazje” z dieslem – ich prawdziwy przebieg może sięgać 300 tys. km.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 6/6
SUMA: 20/24 pkt