Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Explorer

Poślizg u Forda. Nie ma już Fiesty, a produkcja Explorera została opóźniona o pół roku

Poślizg u Forda. Nie ma już Fiesty, a produkcja Explorera została opóźniona o pół roku

Najpierw Ford w swojej fabryce w Kolonii zrobił miejsce do produkcji zupełnie nowego auta elektrycznego i zakończył wytwarzanie Fiesty. Teraz okazuje się, że początek wytwarzania Explorera będzie opóźniony o pół roku. Powód? Poprawa bezpieczeństwa przeciwpożarowego. 

W wywiadzie dla amerykańskiej agencji informacyjnej NPR Jim Farley – szef Forda – przyznał, że zarządzana przez niego firma nie była zadowolona ze sposobu „rozchodzenia się ciepła” w Explorerze. Chodzi tu o kwestie związane z zagrożeniem pożarowym. Jak pokazują liczne ostatnio przypadki – w autach elektrycznych wyjątkowo wrażliwe.

Zmiana planów

Ford jeszcze do niedawna miał ambicję sprzedać w 2023 roku 600 000 samochodów elektrycznych. Cel ten został jednak przesunięty na przyszły rok. Mimo ogromnych kosztów i strat, jakie generuje jednostka Forda odpowiedzialna za pojazdy na prąd – 1 mld dolarów tylko w drugim kwartale 2023 roku – Farley podkreśla, że firma trzyma się swoich długofalowych planów dotyczących elektromobilności. 

ford-explorer-przod-2
Explorer pod względem technicznym bazuje na Volkswagenie ID.4. 
ford

Jest on bowiem przekonany, że wkrótce sytuacja się zmieni i słupki zamiast koloru czerwonego będą „świeciły się” na zielono. 

„Dla nas strategicznie bardzo ważne jest stworzenie najlepiej sprzedającego się elektrycznego pick-upa. Pierwsi klienci, którzy kupią elektrycznego pick-upa pierwszej generacji, będą pierwszymi, którzy kupią drugą generację tych samochodów” – przyznaje Farley w rozmowie z NPR.

Podobnie jak inni producenci, także i przedstawiciele amerykańskiego koncernu są przekonani, że wkrótce samochody na prąd staną się po prostu tańsze.

Elektryczny Ford Explorer

Ford Explorer to pierwszy elektryk tej marki, oparty na technologii Volkswagena. Wykorzystuje on platformę MEB i pod względem konstrukcyjnym jest bliski modelowi ID.4. 

ford-explorer-deska-rozdzielcza-1
Kokpit z fordowskim, a nie volkswagenowskim systemem multimedialnym. I bardzo dobrze!
ford

Auto ma być oferowane w wersjach z napędem tylnym lub na cztery koła, a jego nadwozie mieć długość około 4,5 m. 

Rzecznik Forda w wywiadzie, przeprowadzonym przez niemiecki magazyn Automobilwoche przyznał, że pierwsze dostawy Explorera do klientów odbędą się latem 2024 roku.

Czytaj także