Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Fordy Fiesta – przody

Klasyczny face lifting – Ford Fiesta

Ford

Klasyczny face lifting – Ford Fiesta

Niezwykle popularne miejskie auto Forda zostało poddane niewielkiej modernizacji – zarówno stylistycznej, jak i technicznej.

Ford Fiesta to obecnie trzeci po Pumie i Kudze najchętniej kupowany model Forda w Europie. Aktualna generacja jest na rynku od 2016 roku. Właśnie przeprowadzona modernizacja nie należy do bardzo szeroko zakrojonych.

Pod względem stylizacyjnym najbardziej zmienił się przód – inna jest maska, reflektory i griill, na którego środku umieszczono teraz znaczek firmowy. Przednie światła są teraz w każdej wersji diodowe z automatycznym sterowaniem „długimi”, a w bogatszych – diodowe matrycowe. Tylne lampy otrzymały czarne obramowanie i są także dostępne w odmianie LED-owej.

Tak jak dotąd, poszczególne warianty wyposażeniowe Trend, Titanium, ST-Line i Active różnią się detalami stylizacji, otrzymały też szerszą gamę felg i lakierów. W kabinie największą nowością są cyfrowe 12,3-calowe wskaźniki pozwalające na personalizację wyświetlanych informacji. Topowy 200-konny wariant ST ma nowe sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami.

Wśród układów bezpieczeństwa czynnego wspomagających kierowcę pojawiły się dwa nowe: system ostrzegający o wjechaniu w jezdnię jednokierunkową (np. autostradę) „pod prąd” – korzystający z kamery za przednią szybą – oraz wczesnego ostrzegania o niebezpieczeństwie na drodze (za sprawą informacji przekazanych przez inne pojazdy).

Gama silników standardowej Fiesty składa się z turbodoładowanych jednostek 1.0 EcoBoost o mocy 100, 125 i 155 KM. Dwie mocniejsze tak jak dotąd będą dostępne także w wersji tzw. miękkiej hybrydy (z rozrusznikiem-generatorem zamiast alternatora). Odmiana 125-konna może współpracować ze skrzynią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłowa PowerShift.

Fiestę ST napędza zaś silnik 1.5 turbo rozwijający 200 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (wzrósł o 10% w porównaniu z poprzednikiem).

Ford Fiesta przód
Fiesta ST-Line nawiązuje do sportowej ST. 
Ford
Ford Fiesta  tył
Tylne lampy mogą być diodowe.
Ford
Ford Fiesta deska
Poza zegarami wnętrze w zasadzie nie przeszło modyfikacji. Centralny ekran ma 8 cali.
Ford
Ford Fiesta wskaźniki
Cyfrowe wskaźniki mają przekątną 12,3 cala.
Ford
Ford Fiesta przód
Fiesta ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s.
Ford
Ford Fiesta tył
Wyróżnikiem ST jest także podwójny wydech.
Ford
Ford Fiesta siedzenia
ST otrzymało nowe sportowe siedzenia.
Ford

 

Ford Fiesta przód
Fiesta Active jest stylizowana na SUV-a
Ford
Ford Fiesta tył
Relingi dachowe znacznie poprawiają funkcjonalność auta.
Ford
Ford Fiesta fli i przed fl
Tak najłatwiej przekonać się o zmianach, jakie zaszły w stylizacji.
Ford

Czytaj także