Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Hilux Arctic Trucks przód

Jeszcze bardziej terenowa – Toyota Hilux Arctic Trucks

Toyota

Jeszcze bardziej terenowa – Toyota Hilux Arctic Trucks

Toyota wprowadza do gamy Hiluxa wersję przygotowaną przez firmę Arctic Trucks. Co ważne, ma ona pełną gwarancję.

Arctic Trucks to założona pod koniec lat 80. na Islandii firma zajmująca się przerabianiem standardowych samochodów terenowych na takie, które będą w stanie radzić sobie w wyjątkowo trudnych warunkach (np. arktycznej zimy).

Firma z czasem się rozrosła i ma kilka oddziałów, m.in. w naszym kraju. Teraz Toyota Polska wraz z Arctic Trucks Poland opracowały specjalną odmianę najnowszego wcielenia pick-upa Hilux.

Najbardziej rzucającą się w oczy przeróbką jest zastosowanie 17-calowych obręczy z terenowymi oponami BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 o rozmiarze 315/70. Są one znacznie większe od seryjnych (265/65 R17), zatem ich zamontowanie wymusiło także inne modyfikacje. Zawieszenie zostało podniesione o 4 cm (można zamówić także wersję dodatkowo wzmocnioną), przemodelowano nadkola i zastosowano poszerzenia błotników. Prześwit ma teraz 36,6 cm zamiast 29,3 cm. Kąt natarcia wynosi 28 stopni, a zejścia 32 stopnie.

Ponadto Hilux otrzymał chlapacze, zabezpieczenie podwozia, wyciągarkę marki Warn (model VR EVO 10-S) oraz dalekosiężne reflektory diodowe Lazer Triple-R 750 Elite. O dodatkową ochronę nadwozia dbają elementy firmy Steeler –  homologowane przednie orurowanie oraz stalowe boczne stopnie. Aluminiowa zabudowa skrzyni ładunkowej z otwieranymi klapami bocznymi i tylną to także dzieło tej marki.

Wnętrze przestrzeni ładunkowej zabezpieczono powłoką natryskową i wyposażono w funkcjonalną zabudowę z szufladami, opracowaną przez amerykańską firmę Decked. Dzięki niej można nadal przewozić na „pace” przedmioty o dużych gabarytach, a jednocześnie zabezpieczyć i posegregować drobniejsze rzeczy (do których przy okazji znacznie łatwiej się dostać). Hiluxa można poddać dalszej adaptacji, by dostosować jego funkcjonalność do potrzeb indywidualnych nabywców.

Zabudowa Arctic Trucks jest dostępna wyłącznie dla Hiluxa z podwójną kabiną (ogólnie Hilux jest sprzedawany także w wersjach z kabinami pojedynczą i 1,5). Co niezmiernie ważne, samochód w nowej odmianie także został objęty trzyletnią gwarancją fabryczną i można go serwisować w autoryzowanych stacjach obsługi Toyoty.

Toyota Hilux Arctic Trucks przód
Toyota Hilux Arctic Trucks ma m.in. większe koła i podwyższone zawieszenie. 
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks bok
Prześwit jest o 25% większy niż w wersji seryjnej.
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks tył
Modyfikacje miały na celu poprawę właściwości terenowych Hiluxa, a nie tylko nadanie mu bardziej „bojowego” wyglądu.
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks wyciągarka
Auto otrzymało wyciągarkę Warn i solidną płytę chroniącą silnik.
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks progi
Masywne stopnie ułatwiają wsiadanie do znacznie podwyższonego auta.
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks koło
Klasyka gatunku – opony A/T marki BF Goodrich. Tutaj mają rozmiar 315/70 R17.  
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks tył
Zabudowa skrzyni ładunkowej jest wyjątkowo funkcjonalna.
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks zabudowa skrzyni
W razie potrzeby system szuflad marki Decked można zdemontować. 
Toyota
Toyota Hilux Arctic Trucks deska
We wnętrzu nie wprowadzono modyfikacji. Poza dwoma najtańszymi wersjami wyposażenia (DL i DLX) Hilux ma seryjnie system multimedialny z ośmiocalowym dotykowym ekranem.
Toyota

Czytaj także