Serwis pod patronatem magazynu Motor
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Hilux BEV przód
Fot. Toyota
Aktualności

Całkiem nowa, na razie elektryczna, Toyota Hilux wyceniona

Nowa generacja Toyoty Hilux debiutuje w wersji elektrycznej i właśnie poznaliśmy jej polskie ceny. Później do oferty dołączą także odmiany z silnikiem wysokoprężnym wspomaganym technologią mikrohybrydową.

Toyota dość długo zwlekała z elektryfikacją na szeroką skalę, ale ostatnio wzięła się bardzo ostro do pracy, prezentując cztery modele BEV: Urban Cruisera (jego odpowiednikiem w gamie Suzuki jest e Vitara), bZ4X po modernizacji, bZ4X Touring czyli kombi i, bodaj najważniejszy samochód z takim napędem, czyli kompaktowego crossovera C-HR+.

Kolejnym elektrykiem japońskiego giganta, który został właśnie wyceniony jest pick-up Hilux. Oto jego najważniejsze dane i ceny.

Tylko 4x4

Nowy Hilux rozpoczyna karierę rynkową właśnie w wariancie elektrycznym, natomiast potem gama zostanie rozszerzona o wersje z turbodieslem 2.8 z instalacją MHEV (ich produkcja ma ruszyć wiosną przyszłego roku). Dziewiąte wcielenie Hiluxa (nadal oparte na ramie i z resorami piórowymi z tyłu) ma następujące wymiary zewnętrzne: długość 532 cm, szerokość 185,5 cm, wysokość 184,5 cm, rozstaw osi 308,5 cm. Maksymalny prześwit wynosi 20,7 cm. 

W układzie napędowym wykorzystano akumulator litowo-jonowy o pojemności 59,2 kWh (jest chroniony przed uszkodzeniem lub zalaniem, a głębokość brodzenia – do 700 mm – jest taka sama jak w aucie poprzedniej generacji z silnikiem spalinowym). Baterię można ładować prądem stałym z mocą do 150 kW (zmiennym: 11 kW) i ma ona zapewniać zasięg 255-257 km (w mieście: 374-380 km).

Stały napęd na cztery koła jest realizowany przez dwa silniki elektryczne. Przedni rozwija 112 KM/200 Nm, zaś tylny 175 KM/269 Nm. Moc systemowa wynosi 196 KM, a prędkość maksymalna – 140 km/h.  Jazdę poza asfaltem ma ułatwiać system Multi-Terrain Select automatycznie dostosowujący pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem. Hilux BEV ma też elektryczne wspomaganie kierownicy. Auto waży 2625 kg i ma niezbyt imponujące ładowność (540 kg) i uciąg przyczepy (do 1600 kg).

Dwie wersje do wyboru

Nowego Hiluxa można już zamawiać. Do wyboru przewidziano dwie wersje wyposażenia. Oto ich ceny i najważniejsze elementy specyfikacji:

Live: od 229 900 zł netto (brutto: 282 777 zł)

Standardem są tutaj m.in.: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica oraz siedzenia, fotel kierowcy z manualną regulacją wysokości, tzw. inteligentny kluczyk, 17-calowe felgi aluminiowe, pompa ciepła, system multimedialny Toyota Smart Connect z 12,3-calowym ekranem i nawigacją online, 12,3-calowy kokpit, a także monitorowanie martwego pola, asystent bezpiecznego wysiadania, kamera monitorująca kierowcę, kamera cofania, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, tempomat adaptacyjny, asystent utrzymania pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych oraz systemy wspomagające pokonywanie podjazdów i zjazd ze wzniesienia czy stabilizacji toru jazdy przyczepy

Executive: od 243 900 zł (brutto: 299 997 zł)

Ta odmiana ma ponadto: światła z funkcją „Follow me home”, przednie lampy przeciwmgłowe w technologii LED, tapicerkę skórzaną, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości oraz regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, przyciemniane tylne szyby, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, panoramiczną kamerę cofania z widokiem 360 stopni wokół samochodu, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów oraz system audio z ośmioma głośnikami

toyota-hilux-bev-przod-1
Pod względem stylizacji nowy Hilux wyraźnie różni się od poprzedniego.
fot. Toyota
toyota-hilux-bev-tyl
Hilux 9. generacji jest pierwszym autem z tej serii dostępnym także z napędem elektrycznym. 
fot. Toyota
toyota-hilux-bev-skrzynia-ladunkowa
Wymiary skrzyni ładunkowej są następujące: długość 155,5 cm, szerokość 154 cm (miedzy nadkolami: 110 cm), wysokość burt 48 cm. 
fot. Toyota
toyota-hilux-bev-deska-rozdzielcza
Wygląd kabiny zmienił się diametralnie. Cyfrowe wskaźniki i centralny ekran mają po 12,3 cala. 
fot. Toyota
toyota-hilux-bev-siedzenia
Tylko wersja Executive ma elektrycznie sterowany fotel kierowcy.
fot. Toyota
toyota-hilux-bev-kanapa
Wariant Executive – seryjnie ze skórzaną tapicerką.
fot. Toyota

Czytaj także