W Polsce można już zamawiać najmniejszy z elektrycznych modeli Mercedesa, czyli kompaktowe EQA.
Przedstawione pod koniec stycznia 2021 r. kompaktowe EQA jest już dostępne na polskim rynku. Samochód można zamawiać, pierwsze auta do dealerów trafią wiosną br.
EQA to bazowy model w nowej elektrycznej gamie Mercedesa, która na razie składa się z SUV-a klasy średniej EQC i minivana EQV. Oferta będzie rosła w błyskawicznym tempie. W 2021 r. pojawią trzy kolejne modele: nieco większy kompaktowy SUV EQB, luksusowa limuzyna EQS i sedan klasy wyższej EQE.
Elektryczne EQA bazuje na platformie Mercedesa GLA oferowanego z silnikami spalinowymi i napędem hybrydowym. EQA jest od niego o 5 cm dłuższe i o centymetr wyższe przy identycznej szerokości i rozstawie osi. EQA mierzy więc 446 cm długości, 183 cm szerokości i 162 cm wysokości, a rozstaw osi to 273 cm. EQA ma za to mniejszy bagażnik. W elektrycznym aucie jego pojemność wynosi 340-1320 l, w GLA 435-1430 l.
EQA początkowo będzie dostępne w jednej wersji, która rozwija 190 KM i 375 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,9 s, a maksymalny zasięg według normy WLTP wynosi 426 km. Później pojawi się np. odmiana o zasięgu przekraczającym 500 km.
Standardowa wersja 190-konnego EQA 250 kosztuje od 199 900 zł. Dopłaty nie wymagają w niej m.in.: LED-owe reflektory, system multimedialny MBUX, nawigacja satelitarna, kamera cofania, 18-calowe obręcze kół i elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika.
Za dodatkowe 36 548 zł dostaniemy odmianę specjalną Edition 1 z m.in. skórzaną tapicerką, 20-calowymi obręczami kół i elementami tuningu optycznego AMG.