Mercedes zaprezentował kompaktowego elektrycznego SUV-a EQA. Na razie pojawi się jeden wariant, ale z czasem dołączą do niego kolejne. Auto trafi do salonów wiosną tego roku.
Mercedes rozszerza swoją linię elektrycznych modeli EQ o najmniejszy model EQA (poza nim dostępne są SUV klasy średniej EQC oraz minivan EQV, a niedługo pojawią się kolejne modele, w tym luksusowy EQS). Samochód jest oparty na kompaktowym SUV-ie GLA i jest od niego tylko minimalnie większy, co wynika z nieco innego ukształtowania przedniej i tylnej partii nadwozia. Podstawowe wymiary EQA są następujące: długość 446 cm, szerokość 185 cm, wysokość 162 cm, rozstaw osi 273 cm. Bagażnik ma pojemność od 340 do 1320 l (w GLA to 425-1420 l).
EQA debiutuje w wariancie 250, z napędem na przednie koła. Jego silnik elektryczny rozwija moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 375 Nm. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 s, prędkość maksymalna 160 km/h. Akumulatory EQA 250 (wkrótce będą pochodzić także z fabryki w Jaworze na Dolnym Śląsku) mają efektywną pojemność 66,5 kWh. Średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 17,7 kWh/100 km, a zasięg 426 km (obie wartości wg WLTP).
Wersja 250 nie będzie jedyną w gamie. Później dołączą do niej kolejne warianty przednionapędowe, a także z napędem na cztery koła (w tym taki o mocy powyżej 272 KM) oraz odmiana o zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (wg WLTP).
Standardowo EQA ma 18-calowe felgi z oponami 235/55 oraz zwykłe zawieszenie (z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu). Za dopłatą będzie oferowane adaptacyjne, z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy.
EQA jest bogato wyposażone w – oferowane seryjnie lub opcjonalnie – układy wsparcia kierowcy, w tym na przykład nawigację, która bierze pod uwagę konieczność ładowania akumulatorów i planuje je z wyprzedzeniem. O bezpieczeństwo czynne dbają tu zaś takie układy jak: aktywny asystent martwych pół w lusterkach (ostrzega także przed niebezpieczeństwem podczas wysiadania z auta), system automatycznego hamowania zapobiegający kolizjom (także na skrzyżowaniach i podczas skrętu w drogę poprzeczną, wykrywający również pieszych i rowerzystów), adaptacyjny tempomat, który na podstawie danych z nawigacji potrafi reagować na niewidoczny jeszcze korek (np. za szczytem wzniesienia) czy aktywny asystent pasa ruchu.