Lincoln zmodernizował swój topowy samochód, czyli mierzącego nawet 564 cm długości luksusowego SUV-a Navigator.
Lincoln jest marką premium koncernu Forda, która wprawdzie zasłynęła limuzynami (np. Continental), ale dziś oferuje wyłącznie SUV-y. To cztery modele: od kompaktowego Corsaira przez Nautilusa i Aviatora po topowego Navigatora.
Pierwsza generacja tego Lincolna debiutowała w 1997 r., odnosząc spektakularny sukces. Dwadzieścia lat później przedstawiono czwartą odsłonę auta, która właśnie przeszła modernizację. Co się zmieniło?
Przede wszystkim topowy SUV otrzymał nowe reflektory i tylne światła. Inaczej wygląda też grill, a znajdujący się pod nim wlot ma zmieniony kształt.
Navigator pozostaje ogromnym SUV-em. Już bazowa wersja ma 533 cm długości i 311 cm rozstawu osi. W gamie znajduje się ponadto przedłużona odmiana, dla której powyższe wymiary to odpowiednio 564 i 334 cm.
W obu przypadkach szerokość auta wraz z bocznymi lusterkami wynosi aż 238 cm!
Najlżejsza z odmian waży ponad dwie i pół tony, dokładnie 2579 kg. Samochód jest dostępny z 20- i 22-calowymi obręczami kół.
W środkowej konsoli znalazł się nowy, 13,2-calowy ekran. Wyświetlacz zestawu wskaźników ma przekątną 12 cali. Oprogramowanie da się aktualizować zdalnie. System multimedialny jest kompatybilny z 5G i może się bezprzewodowo łączyć z Apple CarPlay oraz Android Auto.
Klasyczne brzęczyki ostrzegawcze ustąpiły miejsca alertom zagranym na tzw. drzewie rurowym (rodzaj instrumentu perkusyjnego składającego się z dzwonków) przez Detroit Symphony Orchestra.
W opcji znalazły się np.:
Do luksusowego SUV-a trafił turbodoładowany silnik 3.5 V6 o mocy 440 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 691 Nm i jest rozwijany przy 3000 obr./min.
Navigator powstaje w fabryce w Louisville w stanie Kentucky. W USA sprzedaż zmodernizowanego SUV-a zacznie się na początku 2022 r.
Rywalami Navigatora są np. BMW X7, Cadillac Escalade, Mercedes GLS i Range Rover.