Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Land Rover Defender 130

Najdłuższa wersja Land Rovera Defendera – 130

Najdłuższa wersja Land Rovera Defendera – 130

Defender 130 ma o 34 cm wydłużone nadwozie w stosunku do modelu 110 i może przewieźć do 8 osób.

Całkiem nowa generacja Land Rovera Defendera, która debiutowała w 2019 roku, okazała się naprawdę wszechstronnym samochodem. Sprawdza się zarówno jako auto terenowe, ale także jako wszechstronny, rodzinny SUV.

Do tej pory można było kupić Defendera w dwóch wariantach: trzydrzwiowym 90 oraz pięciodrzwiowym 110. Teraz gamę wzbogaca jeszcze dłuższa odmiana 130. Ma wprawdzie taki sam rozstaw osi jak wersja 110, czyli 302,2 cm, ale za sprawą wydłużonego aż o 34 cm tylnego zwisu jej długość wynosi 509,8 cm (535,8 cm z kołem zapasowym). Dzięki temu w bagażniku można umieścić trzyosobową kanapę, co pozwala łącznie przewieźć nawet siedmiu pasażerów (w Defenderze 110 kanapa trzeciego rzędu jest przeznaczona dla dwóch osób).

Kapitalnie, że Land Rover nie zmusza nikogo do posiadania dodatkowych siedzeń – odmianę 130 można bowiem kupić także w wersji 5-miejscowej, zyskując jeszcze większy bagażnik. A ten jest prawdziwie przepastny – w konfiguracji 5-osobowej mieści od 1329 do 2519 l, a w 8-osobowej – od 389 l przez 1232 do 2291 l.

Defender 130 otrzymuje w wyposażeniu seryjnym m.in. panoramiczny szklany dach, system multimedialno-nawigacyjny Pivi Pro z 11,4-calowym ekranem (dostępna jest funkcja zdalnego pobierania aktualizacji) i tylko do niego będzie można zamówić czterostrefową automatyczną klimatyzację. Ponadto w standardzie znajduje się tutaj adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie (w najwyższym położeniu umożliwia brodzenie w wodzie o głębokości do 90 cm).

Gama silników, które będą dostępne w Defenderze 130, obejmuje same jednostki sześciocylindrowe, rzędowe o pojemności skokowej trzech litrów i z turbodoładowaniem. Dwie z nich są benzynowe i rozwijają 300 KM (0-100 km/h w 8,0 s) lub 400 KM (0-100 km/h w 6,6 s), a dwie – wysokoprężne, o mocy 250 KM (0-100 km/h w 8,9 s) albo 300 KM (0-100 km/h w 7,5 s).

Standardowo moment obrotowy trafia na cztery koła, a kierowca ma do dyspozycji system ułatwiający jazdę w trudnych warunkach – Terrain Response. Skrzynia biegów to automat firmy ZF o ośmiu przełożeniach. Seryjny jest także reduktor.

Land_Rover_Defender_130_przod
Nowa generacja Defendera nie korzysta już z konstrukcji ramowej.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_bok
Całe 34 cm, o które wersja 130 jest dłuższa od 110, przybyły za tylną osią.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_tyl
W Defenderze 130 bez dopłaty montowane jest pneumatyczne zawieszenie.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_gama
Land Rover Defender 90 ma 432,3 cm długości, 110 – 475,8 cm , a 130 – 509,8 cm.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_deska_rozdzielcza
W standardowym wyposażeniu otrzymuje się w wersji 130 system multimedialny z 11,4-calowym monitorem.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_wnetrze
Defender 130 może być pięcio- lub ośmioosobowy.
LanD Rover
Land_Rover_Defender_130_bagaznik
Nawet za trzecim rzędem siedzeń zostaje 389 l przestrzeni na bagaże.
LanD Rover

Czytaj także