Defender 130 ma o 34 cm wydłużone nadwozie w stosunku do modelu 110 i może przewieźć do 8 osób.
Całkiem nowa generacja Land Rovera Defendera, która debiutowała w 2019 roku, okazała się naprawdę wszechstronnym samochodem. Sprawdza się zarówno jako auto terenowe, ale także jako wszechstronny, rodzinny SUV.
Do tej pory można było kupić Defendera w dwóch wariantach: trzydrzwiowym 90 oraz pięciodrzwiowym 110. Teraz gamę wzbogaca jeszcze dłuższa odmiana 130. Ma wprawdzie taki sam rozstaw osi jak wersja 110, czyli 302,2 cm, ale za sprawą wydłużonego aż o 34 cm tylnego zwisu jej długość wynosi 509,8 cm (535,8 cm z kołem zapasowym). Dzięki temu w bagażniku można umieścić trzyosobową kanapę, co pozwala łącznie przewieźć nawet siedmiu pasażerów (w Defenderze 110 kanapa trzeciego rzędu jest przeznaczona dla dwóch osób).
Kapitalnie, że Land Rover nie zmusza nikogo do posiadania dodatkowych siedzeń – odmianę 130 można bowiem kupić także w wersji 5-miejscowej, zyskując jeszcze większy bagażnik. A ten jest prawdziwie przepastny – w konfiguracji 5-osobowej mieści od 1329 do 2519 l, a w 8-osobowej – od 389 l przez 1232 do 2291 l.
Defender 130 otrzymuje w wyposażeniu seryjnym m.in. panoramiczny szklany dach, system multimedialno-nawigacyjny Pivi Pro z 11,4-calowym ekranem (dostępna jest funkcja zdalnego pobierania aktualizacji) i tylko do niego będzie można zamówić czterostrefową automatyczną klimatyzację. Ponadto w standardzie znajduje się tutaj adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie (w najwyższym położeniu umożliwia brodzenie w wodzie o głębokości do 90 cm).
Gama silników, które będą dostępne w Defenderze 130, obejmuje same jednostki sześciocylindrowe, rzędowe o pojemności skokowej trzech litrów i z turbodoładowaniem. Dwie z nich są benzynowe i rozwijają 300 KM (0-100 km/h w 8,0 s) lub 400 KM (0-100 km/h w 6,6 s), a dwie – wysokoprężne, o mocy 250 KM (0-100 km/h w 8,9 s) albo 300 KM (0-100 km/h w 7,5 s).
Standardowo moment obrotowy trafia na cztery koła, a kierowca ma do dyspozycji system ułatwiający jazdę w trudnych warunkach – Terrain Response. Skrzynia biegów to automat firmy ZF o ośmiu przełożeniach. Seryjny jest także reduktor.