Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Nissan Leaf

Nissan Leaf zmodernizowany na rok 2021

Nissan Leaf zmodernizowany na rok 2021

Nissan Leaf otrzymał na rok 2021 drobne usprawnienia i nową promocyjną wersję wyposażenia.

Nissan Leaf to najpopularniejszy samochód elektryczny w Polsce. Do końca 2020 roku było u nas zarejestrowanych 1795 egzemplarzy (dane: Samar), przy czym w samym 2020 r. przybyło ich 491 sztuk (co w zestawieniu za zeszły rok dało Leafowi drugą pozycję za Skodą Citigo-E iV). Na rok 2021 ten kompaktowy samochód został poddany modernizacji.

W seryjnym wyposażeniu każdego Leafa znalazł się aktywny asystent martwych pól w lusterkach. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji ze zbliżającym się pojazdem automatycznie uruchamia on hamulce, by w miarę możliwości zapobiec zderzeniu. Z kolei w najbogatszej wersji Tekna zastosowano cyfrowe lusterko wsteczne (obraz przekazywany jest z kamery umieszczonej z tyłu, dzięki czemu można obserwować otoczenie, nawet gdy tylna szyba jest całkiem zasłonięta). Ponadto jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona opcja pokładowego hotspotu Wi-Fi (dostępne będą różne pakiety i konfiguracje). Nowością jest także możliwość zdalnego zamykania i otwierania auta z wykorzystaniem smartfona, a także ustawienia powiadomień o tym, że pojazd opuszcza wyznaczoną strefę lub przekracza ustawiony przez użytkownika limit prędkości. Zareagowano także na krytyczne głosy i wreszcie wprowadzono dwuosiową regulację kolumny kierownicy w standardzie.

Na 2021 r. przygotowano także rocznicową, limitowaną odmianę Leaf10 (z okazji 10-lecia sprzedaży tej serii modelowej). Opracowano ją na bazie wariantu N-Connecta, ale dodatkowo ma dwukolorowe nadwozie (normalnie wymaga ono dopłaty 4750 zł) i specjalne elementy dekoracyjne. Promocyjna cena wynosi od 145 500 zł i jest wyższa od kwoty, którą trzeba zapłacić za wersję N-Connecta o 3 tys. zł.


Obecnie w sprzedaży są następujące wersje Leafa:

  • silnik 150 KM (prędkość maksymalna 144 km/h, 0-100 w 7,9 s); bateria 40 kWh (zasięg w cyklu mieszanym 270-285 km, w zależności od wersji wyposażenia); cena: od 123 900 zł
  • silnik 217 KM (prędkość maksymalna 157 km/h, 0-100 w 6,9 s); bateria 62 kWh (zasięg w cyklu mieszanym 385 km); cena: od 157 600 zł
LEAF10 SV - 019-source
Maksymalny zasięg Leafa z większym akumulatorem to 385 km w cyklu mieszanym i 528 w miejskim (wg WLTP).
LEAF10 SV - 003-source
Wersja Leaf10 ma charakterystyczną grafikę na przednich słupkach przechodzących w krawędź dachu.
LEAF10 SV - 007-source
Bogatsze wersje mają 17-calowe felgi z oponami 215/50. 
LEAF10 SV - 008-source
Odmiana Leaf10 seryjnie otrzymała dwukolorowe nadwozie.
interior_01-source
W autach z rocznika 2021 kierownica ma dwuosiową regulację.

Czytaj także