Prawie o połowę mniej klasycznych przycisków w kokpicie, ale za to dwa duże ekrany: 12,3- i 14,9-calowy.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tablic rozdzielczych BMW jest środkowa konsola nachylona w stronę kierowcy. W nowym systemie BMW iDrive ten element kokpitu został praktycznie wyparty przez wielki ekran, ale tradycji i tak się stało zadość. Ekran jest odpowiednio zakrzywiony.
W gruncie rzeczy to dwa ekrany połączone wspólną taflą. Wyświetlacz zastępujący klasyczny zestaw wskaźników ma przekątna 12,3 cala, centralny ekran jest aż 14,9-calowy. Dzięki nim udało się ograniczyć liczbę klasycznych przycisków i pokręteł o ponad połowę.
Nowy BMW iDrive oparto na ósmej generacji systemu operacyjnego umożliwiającej zdalną aktualizację. BMW iDrive oferuje trzy tryby, które zmieniają np. charakterystykę silnika, układu kierowniczego i zawieszenia, a także grafikę wyświetlaczy i oświetlenie kabiny. Są to:
Z czasem, przy kolejnych aktualizacjach pojawią się inne tryby lub już istniejące wzbogacą się o nowe funkcje.
BMW z nowym system iDrive rozpozna obecność kierowcy z pasującym do auta kluczykiem i kiedy ten znajdzie się w odległości trzech metrów, przywita go animacją w wykonaniu reflektorów. Jednocześnie przy drzwiach kierowcy zostanie wyświetlony wirtualny dywan, podświetlone zostaną także klamki.
Nowy BMW iDrive będzie sukcesywnie wprowadzany do kolejnych samochodów tej firmy, ale w pierwszej kolejności otrzymają go modele iX oraz i4.